فولادوند: کاهش سه درصدی چاقی دانش آموزان از برون‌دادهای طرح «کوچ» است

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دویست امین جلسه شورای آموزش و پرورش بر توجه به سبک زندگی فعال و تغذیه سالم  که از اهداف اجرای طرح کوچ است، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: کاهش سه درصدی چاقی دانش آموزان از برون‌دادهای طرح «کوچ» است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرروش؛ دویستمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران باحضور حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران، فرهادی، فرماندار تهران؛ فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

در این جلسه عبدالرضا فولادوند با اشاره به اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) دانش آموزان، توجه به سبک زندگی فعال و تعذیه سالم با اجرای طرح کوچ را بسیار حایز اهمیت قلمداد نمود و گفت: ١/۵ درصد تولید ناخالص کشورها صرف درمان و مقابله با چاقی می‌شود؛ تناسب اندام، آمادگی جسمانی و چالاکی دانش‌آموزان از دستاوردهای مهم این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، کاهش سه درصدی چاقی و اضافه وزن دانش آموزان را یک از برون‌داد های این طرح دانست.

همچنین قربانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ضمن ارایه گزارشی اظهارداشت: در راستای اجرای طرح آشتی با آموزش و به منظور جلب حمایت خیرین و سمن ها، میز خیرین در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل گردیده و ضمن بازدید مسئولان از منطقه ۲۲، برنامه عملیاتی و تقویم زمانبندی جهت اجرای مطلوب طرح و احداث مراکز آموزشی تدوین گردیده است و مصوبات ان ابلاغ شده است.

وی افزود: استمرار مدرسه سازی روح حاکم بر این میز است و البته فقط از آموزش و پرورش نباید در خصوص مدرسه سازی انتظار داشته باشیم و باید پیگیری های لازم از دستگاه های اجرایی ذیربط انجام شود.

در ادامه زارع مقدم معاون اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی، با اشاره به تبعات ویروس کرونا برای مدارس غیردولتی، اداره مشارکت های مردمی شهر تهران را بواسطه تعداد یالای مدارس و مراکز غیردولتی؛ یک اداره کل درون اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران قلمداد نمود و گفت: ظرفیت شهر تهران در این حوزه بسیار بالاست و سهم این مراکز را در راستای اشتغال زایی و صرفه جویی در منابع دولتی بسیار مهم دانست.

وی خواستار توقف در پرداخت اقساط بنگاه های مدارس و مراکز غیردولتی آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا جهت پیشنهاد به کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار