تکالیف وزیر آموزش‌و‌پرورش به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با معاونان سازمان نوسازس، توسعه و تجهیز مدارس کشور تکالیفی را به این سازمان ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تکالیف وزیر آموزش‌و‌پرورش به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌

‌‌علیرضا کاظمی‌ عصر پنجشنبه در نشست تخصصی با اعضای شورای معاونین ‌سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارش کشور ضمن تاکید بر تکریم خیرین‌، ‌اظهار داشت: سازمان نوسازی مدارس کشور به جهت تامین فضا و تجهیزات با رویکرد کیفیت‌بخشی و تحقق عدالت، از مجموعه‌های مهم است‌، تکمیل فضاهای نیمه‌تمام خیرساز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما نیاز به کارهای بیشتری در نوسازی داریم، گفت: در برنامه هفتم توسعه وظایف مهمی برای آموزش و‌ پرورش پیش‌بینی شده که در عین فرصت می‌تواند تهدید هم باشد، ضمن تلاش برای تحقق اعتبارات جهت دسترسی به اهداف‌، ‌باید برشی برای آن داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای ساخت هر مدرسه باید چارچوب و شاخص از نظر ویژگی‌ها‌، مکان، نظام مسائل و حتی سن و جنس و مقطع تحصیلی دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما مکلفیم نقشه راه سرانه فضای آموزشی همراه با تراکم دانش‌آموزی داشته باشیم، ابراز داشت: رعایت شان سیاست‌گذاری ستاد با طراحی نقشه راه و جایگاه نظارتی با کنترل نحوه ‌اعمال سیاست‌های ابلاغ شده توسط سازمان ‌در سطح کشور بسیار حائز اهمیت است.

کاظمی تاکید کرد: با توجه به عزم رییس‌جمهور محترم، باید موضوع ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی ناایمن با همراه نمودن نهادهای  مرتبط و علاقمند در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفته و نتایج مطلوبی حاصل شود.

وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم ادامه داد: احصای دقیق وضعیت سرانه فضای آموزشی و ایجاد تناسب بین سرانه و تراکم دانش‌آموزی وفق شاخص‌ها و استانداردها در اولویت قرار گیرد.

‌کاظمی با تاکید بر اهمیت توجه به کیفیت‌بخشی و استاندارد‌سازی فضاهای آموزشی و پرورشی، ابراز داشت: مکان‌یابی مناسب احداث و توسعه فضاهای آموزشی و‌ پرورشی با اولویت انتخاب نقطه‌ای مکان‌ها به جای توجه صرف به سرانه منطقه‌ای در ابتدای انجام کار بسیار مهم و مورد تاکید است که این امر می‌بایست از مسیر یک سامانه دقیق صورت پذیرد.

حمیدرضا خان محمدی معاون  وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در ابتدای جلسه‌، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم یکی از یادگاران دفاع مقدس سکاندار وزارت آموزش و‌ پرورش ایران عزیز شد.

وی با تشکر از اینکه اولین جلسه وزیر آموزش و پرورش با خیرین برگزار شد و بازخورد خوبی هم داشت، افزود: امروز کوچکترین خیر با چهار سال سن، کلنگ مدرسه خود را با حمایت خانواده بر زمین زد، این نشانه توجه بزرگان ما به تربیت فرزندان در مسیر کار نیک مدرسه‌سازی است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: توجه شما و تماس با روسای مجامع وفاق مورد نظر دولت را در آموزش و پرورش آغاز کرد.

خان محمدی ادامه داد: در موضوع توجه به عدالت مورد تاکید وزیر محترم و رئیس جمهور عزیز، تلاش‌های خوبی صورت پذیرفت.

این مقام مسئول‌ اذعان داشت: سند تحول و اسناد فرداستی همواره در سازمان مورد توجه قرار دارد و ماموریت‌ها حسب این اسناد پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست صمیمی معاونین سازمان گزارشی از وضعیت پیگیری امور در سازمان و اولویت‌های در پیش رو ارائه کردند.

‌ساماندهی مدارس سنگی ناایمن وکانکسی، کاهش مدارس بالای ۳۵ دانش‌آموز‌، تهیه نظام مسائل سازمان و برداشتن گام به گام مسائل مهم و نیز توجه به تکمیل فضاهای نیمه‌تمام خیرساز از تکالیف مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش ‌برای سازمان نوسازی در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار