وزیر آموزش و پرورش در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان:

مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان را برطرف خواهیم کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تلاش می‌کنیم ‌با هم‌فکری دوستان خود در دانشگاه فرهنگیان همه مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان را در ابتدا دسته‌بندی‌، سپس با اولویت‌بندی مسائل برای حل آن‌ها یک نقشه‌راه تهیه ‌و این مسائل را حل کنیم.

کد مطلب: ۱۵۰۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان را برطرف خواهیم کرد

علیرضا کاظمی در حاشیه نشست صمیمی با کارکنان دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه ‌را بزرگ‌ترین پشتوانه نظام تعلیم‌و‌تربیت برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان، یک دانشگاه راهبردی، ماموریت‌گرا و بزرگترین پشتوانه نظام تعلیم و تربیت است. همواره گفته‌ایم دانشگاه فرهنگیان سرچشمه جوشان و زلال تربیت نیروی انسانی برای تربیت دانش‌آموزان این کشور است.

وی درباره ویژگی‌های یک دانشجومعلم گفت: دانشجویان این دانشگاه فردا روز بناست آینده‌سازان این کشور را تربیت کنند. طبیعتا فردی که می‌خواهد آینده‌سازان یک کشور را تربیت کند، باید شایستگی‌ها، صلاحیت‌ها، ویژگی‌های اخلاقی و ویژگی‌های حرفه‌ای را برخوردار باشد. فردی که می‌خواهد آینده‌سازان کشور را تربیت کند باید بی‌نظیر باشد تا بتواند‌ شخصیت‌های علمی و برجسته و فرهیخته آینده کشور را تربیت کند.

کاظمی بر توجه ‌به مشکلات و مسائل دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: اگر بخش مهمی از مشکلات در آموزش و پرورش را ریشه‌یابی کنیم به کم‌توجهی و غفلت از دانشگاه فرهنگیان بر‌می‌خوریم. ما تلاش می‌کنیم تا با هم‌فکری دوستان خود در دانشگاه فرهنگیان همه مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان را در ابتدا دسته‌بندی کنیم، سپس با اولویت‌بندی مسائل برای حل آن‌ها یک نقشه‌راه تهیه ‌و این مسائل را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مسائلی که مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌تواند در حوزه جذب دانشجو‌معلمان باشد. به نظر من ما از همان ابتدا در‌خصوص جذب دانشجو‌معلمان مشکل داریم که چگونه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان را جذب کنیم تا شایسته، بایسته و جزو بهترین‌ها باشند. نگه‌داشت این دانشجویان در دانشگاه، تربیت آنان و همین‌طور جذب اساتید و تهیه امکانات لازم برای دانشگاه همگی مسائلی است که برای دانشگاه فرهنگیان آن را پیگیری و دنبال می‌کنیم.

وی درباره اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: ‌اینکه دانشگاه فرهنگیان را درست بعد از زنگ بازگشایی برای حضور انتخاب کردیم نشان می‌دهد که این دانشگاه برای ما بسیار مهم است و جزو مهم‌ترین‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به ‌دانشجو‌معلمان اظهار کرد: توصیه‌های بسیاری برای دانشجو‌معلمان در ابتدای سال تحصیلی دارم که باید با خود دانشجویان درباره آن صحبت کنم. من فکر می‌کنم بهترین نعمت در دنیا معلمی است و این نعمت نصیب دانشجومعلمان شده است و باید قدر این نعمت را بدانند.‌ ‌‌دانشجو‌معلمان باید قدر خودشان و این نعمت را بدانند. ‌این امر که بدانند این نعمت بدیل ندارد امر بسیار مهمی است. امیدوارم که ما هم به‌عنوان یک معلم قدر نعمت را بدانیم و خدمت‌گذار جامعه معلمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار