رزمایش همکلاسی مهربان در آذربایجان شرقی آغاز شد

تبریز (پانا) - دور اول رزمایش همکلاسی مهربان پنج با هدف توزیع ۲۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان و توزیع بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رزمایش همکلاسی مهربان در آذربایجان شرقی آغاز شد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، کیف‌ها و نوشت‌افزارهای مورد استفاده در این رزمایش، منطبق بر الگوهای ایرانی و اسلامی هستند که به تعدادی از دانش‌آموزان نیازمند استان، اهدا می‌شوند.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این رزمایش با اشاره به آغاز به کار نهضت خدمات مومنانه از دوران کرونا، گفت: این نهضت به توصیه رهبر انقلاب و به عنوان رزمایشی از مواسات و کمک مومنانه برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا ایجاد شد و سپاه و بسیج پای کار آمدند و رمضان آن سال، در کل کشور به مجموعه‌ای خدمت‌رسان تبدیل شده و این اقدام جهادی، تحت عنوان نهضت خدمات مومنانه از سوی رهبر معظم انقلاب، نام گرفت.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار رزمایش‌های مومنانه، اظهار کرد: به تاکید مقام عظمای ولایت، نهضت خدمات  مومنانه در ۹ مقطع توسط پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، خیران، ادامه یافته و ۱۲ نوع، خدمت تعریف شد.

وی با ارائه گزارشی کوتاه از رزمایش و کمک‌های مومنانه در طول سه و نیم سال گذشته از آزادسازی ۱۸۰۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و توزیع ۳۶ میلیون بسته معیشتی توسط خیران و نهادها با همکاری جهاد سازندگی خبر داد و گفت: امسال، مقرر شده است کمک‌ به دانش‌آموزان، منتهی به مهر ماه نشده و  ادامه پیدا کند و ما هم تبدیل به همکلاسی مهربان برای آنان شویم.

سردار زهرایی، تامین ۳۷ هزار جهیزیه در قالب نهضت خدمات مومنانه و ۱۵۰۰ جهیزیه در شش ماه اول سال جاری را از دیگر اقدامات خیرخواهانه انجام شده در قالب نهضت خدمات مومنانه برشمرد و افزود: مسیر خدمت از تهیه یک مداد و دفتر شروع و هموار می‌گردد و هدف در خود مسیر نهفته و این توفیق بزرگی بوده و ملت ما ثابت کردند که رفتاری بسیار متفاوت با سایر ملل دارند؛ چرا که حتی ملت‌های به ظاهر متمدن با وجود تحصیل‌کردگی و روشن فکری در زمان تجربه بحران‌های اقتصادی، خود را کنار کشیدند و فروشگاه‌ها را مردم همین کشورها خالی کردند؛ در مقابل، مایی که در تحریم و فشار حداکثری ناشی از آن و تحریم‌های معیشتی بودیم، در مواقع بحرانی کشور، بیشتر به هم پیوند خوردیم.

وی با اشاره به اقدامات بی‌بدیل جهادگران و بسیجیان در دوران کرونا، گفت: ۳۰۰۰ بسیجی و جهادگر برای تدفین و تغسیل فوتی‌های کرونا آموزش دیدند و کار غربالگری و ضدعفونی را به عهده گرفتند که شبیه معجزه در سراسر کشور بود و سبب عبور کشورمان به سلامتی از بحران کرونا گردید.

مسعود سعادتی، مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این رزمایش با بیان اینکه ارزش معنوی و اثرگذاری این اقدام خداپسندانه، بیش از هر چیز دیگری است، گفت: این اقدام در راستای کمک به دانش‌آموزانی با مشکل مالی که نتوانسته‌اند حداقل لوازم تحصیل را تهیه کند، انجام می‌گیرد. قدردان الطاف الهی و نیات خیر مردم و خیران خیراندیش در دستگیری از مردم که تبدیل به یک فرهنگ شده است، هستیم.

سردار اصغر عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا نیز در ادامه برگزاری رزمایش همکلاسی مهربان پنج را هدیه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دانست و افزود: از این اقدام حسنه قدردانی می‌کنیم. اصلی‌ترین ارزش این کار، نیت انجام آن است.

وی ادامه داد: قدردان این همت و اقدام شایسته و جهادی مسئولان آموزش و پرورش استان هستیم. رزمایش همکلاسی مهربان در راستای رفع بخشی از  مشکلات و رضایتمندی انجام می‌گیرد. مردم ما به کمک گروه‌های جهادی همواره با همت، هماهنگی و شور و یکدلی در این راستا عمل کرده و همواره در صحنه و پای کار هستند.

وی با تجلیل  و قدردانی از این اقدام خداپسندانه و شایسته، نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم و زمینه‌سازی برای فعالیت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، ابراز امیدواری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی نجفقلی زاده سرایی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان نیز در پایان با  گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دانش آموز و معلم، در خصوص برگزاری رزمایش همکلاسی مهربان پنج، بیان کرد: این رزمایش برای پنجمین سالی متوالی و در سطحی، گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

در پایان این رزمایش از جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار