امام جمعه کرمان:

مسجد، کانون تغییر و تحول و پرورش انسان‌های شجاع است

کرمان (پانا) - امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه شهدا از مساجد بیرون آمدند و جاودانه شدند، گفت: مسجد، کانون تغییر و تحول و پرورش انسان‌های شجاع است.

کد مطلب: ۱۵۱۰۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مسجد، کانون تغییر و تحول و پرورش انسان‌های شجاع است

مراسم گرامیداشت 24 مهر، سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط رژیم ستمشاهی و یادواره شهیدان باقدرت و یزدانشناسی در سال 57، در مسجد جامع کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان از شهدای انقلاب اسلامی تا شهدای جبهه مقاومت، اظهار کرد: مسجد، کانون تربیت، تغییر و تحول و کانون پرورش انسان‌های شجاع است.

وی با بیان اینکه بعد از حادثه مسجد جامع کرمان این مسجد هر روز درخشان‌تر می‌شود، گفت: مسجد جامع کرمان، انسان‌های بزرگی چون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تحویل جهان اسلام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در زمان حادثه آتش‌سوزی مسجد جامع، هر فردی به دنبال فرار و نجات خود بود؛ چرا که عمّال رژیم ستمشاهی، مردم را به شدت کتک می‌زدند و مسجد هم آتش گرفته بود، افزود: حاج قاسم در آن لحظه به فکر نجات دختربچه‌ای بود که در مسجد حضور داشت و او را نجات داد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم، طاقت دیدن اشک چشم کودکان فلسطینی، پاکستانی، افغانستانی و عراقی را نداشت و به من گفت «از اینکه نمی‌توانم کاری برای آن‌ها بکنم ناراحتم و از خداوند شهادت را آرزو کردم»، ادامه داد: دشمن، ملیت و اسلامیت ما را نشانه گرفته و باید هوشیار باشیم. 

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه هنر امام خمینی(ره) این بود که ملیت و اسلامیت را کنار هم قرار داد و جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داد، اضافه کرد: در 2500 سال شاهنشاهی، دموکراسی معنایی نداشت و امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، مردم را به صحنه آورد.

وی با اشاره به اینکه امروز نگاه به ایران اسلامی در کنار اَبرقدرت‌ها است و دشمن از اتحاد ایران با سایر کشورها نگران و هراسان می‌شود، افزود: به برکت خون شهدا ایران امروز عزت‌مند و قدرتمند است و شهدای ما از همین مساجد بیرون آمدند و جاودانه شدند.

منبع : تسنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار