استاندار جدید یزد:

من متعلق به هیچ حزب و جناحی نیستم

یزد (پانا) - در طی آیینی با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و سایر مسئولین استان، محمدرضا بابایی به عنوان استاندار جدید یزد منصوب شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
من متعلق به هیچ حزب و جناحی نیستم

به گزارش پانا،  امروز( یکشنبه 22 مهر) مراسم تکریم مهران فاطمی و معارفه محمدرضا بابایی به عنوان استاندار یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد، معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسولین و ‌نماینده‌های تشکل های مختلف استان یزد، در سالن شهید محمد منتظرقائم استانداری یزد برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار اسبق یزد در این مراسم گفت: از خداوند و مردم عزیز به علت قصور و کم‌کاری‌ها عذرخواهی می‌کنم،  عملکرد ناچیز ما در برابر ارزش بالای مردم یزد بسیار کم است.

وی ادامه داد: بنده نزدیک به بیست سال است که از نزدیک آقای بابایی استاندار جدید را می‌شناسم و آنچه بیان می‌کنم خودم از نزدیک دیده‌ام و از نظر من وی متدین، فاضل و متعهد است و دارای تحصیلات عالیه و مسلط به چندین زبان خارجی و همچنین مسلط به قرآن کریم هستند و سوابق اجرایی آن از پایین تا بالا را به ترتیب پیمودند.

استاندار اسبق یزد افزود: نگاه توسعه‌ای، سلامت نفس، پاک دست بودن، تحولی بودن، عمل‌گرایی، جدیت و قاطیت در کار و توان کار کردن با سلایق مختلف از ویژگی‌های استاندار جدید است و اگر همه این ویژگی‌ها را در دو کلمه بخواهم تشریح کنم، آقای بابایی نماد دانایی و توانایی و در دولت چهاردهم نماد وفاق ملی است.

فاطمی گفت: هر کمکی از سوی هر فردی بر می‌آید باید برای موفقیت استاندار جدید انجام بدهد زیرا موفقیت ایشان موفقیت تمام مردم استان یزد و مردم ایران است و رفاقت باید جای رقابت را بگیرد و  با دست در دست هم دادن میهن خویش را آباد کنیم.

توصیه‌های امام علی(ع) به مالک مدنظر مسئولان باشد

در ادامه آیت‌الله ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان تشکر از زحمات مهران فاطمی برای محمدرضا بابایی آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر چند توصیه کرده که برای پیشبرد تمام مدیران نیز لازم و ضروری است، ادامه داد: حضرت علی(ع) در این نامه به مالک می‌فرماید مهربانی با مردم را در برنامه خود قرار بده و  بر مردم آسان بگیر. همان‌گونه که خدا دوست دارد بر تو آسان بگیرد و هرگز با خدا نستیز و از بخشش دیگران پشیمان نباش و از کیفر کردن شادی نکن و از خشمی که توانی از آن رها گردی شتاب نکن، به مردم نگو که به من فرمان داده‌اند پس من باید فرمان بدهم این‌گونه ادبیات باعث دور شدن مردم می‌شود.

امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: امام علی(ع) به مالک می‌فرماید از رعیت آن‌ها که عیب‌جوترند از خود دور کن زیرا مردم عیوبی دارند که پنهان نگه‌داشتن این عیوب از هرچیزی واجب‌تر است، در ضمن زشتی عیوب مردم را بپوشان و گره هر کینه‌ای را در مردم بگشا و رشته هر دشمنی را قطع کن و در تصدیق سخن‌چین شتاب نکن گرچه سخن چین در لباس سخن‌دهنده ظاهر می‌شود اما خیانت‌کار است و حریص را در مشورت کردن دخالت نده.

آیت‌الله ناصری پس از  قرائت نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، مسئولان استان را به مطالعه کامل و عمل به این نامه دعوت کرد.

ضرورت تلاش طرفداران دولت برای انتخاب افراد شایسته

علی زینی‌وند، معاون سیاسی وزیر کشور نیز گفت: استان یزد یک بخش تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز در سطح کشور است و اگر بخواهیم در زمینه هربخشی تعریف کنیم، نام یزد می‌درخشد.

وی افزود: امروز یزد در زمینه صنعت، فناوری و بهداشت نه‌تنها در ایران بلکه حتی در جهان می‌درخشد و به همین دلیل باید قدر این نگین‌ها را بدانیم و نگذاریم این نگین درخشان کشور دچار اثرات منفی شود و بتواند همچنان به مسیر درخشندگی خود ادامه دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با تأکید بر اینکه واقعه تلخی در کشور رخ داد و رئیس جمهور کشور به شهادت رسید، اظهار کرد: از دل این تلخی و در شرایطی که دشمنان کشور تصور می‌کردند مردم از صندوق‌ها فراری هستند، انتخاباتی برگزار شد که محور شور آن مقام معظم رهبری بودند، زیرا به‌نحوی تدبیر شد که ‌امید به مردم برگشت و این ‌امید در حال تقویت است. ما وظیفه داریم این ‌امید مردم را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم که مشارکت مردم در انتخابات به مرور در حال کاهش بود، تصریح کرد: وفاق ملی توسط رئیس‌جمهور سرلوحه برنامه‌ها قرار دارد و این وفاق ملی یعنی استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور تا بتوانیم این‌گونه مشارکت و‌امید را در دل مردم زنده کنیم.

زینی‌وند تصریح کرد: وفاق ملی یعنی طرفداران دولت کمک کنند تا اگر فردی شایسته است و سیاست‌های دولت را قبول دارد، وارد کار شده و خدمت کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد روند انتخاب استانداران گفت: ۵۰۰ نفر برای استانداری در مرحله اول انتخاب و پس از بررسی‌ها به ۲۰۰ نفر رسیدیم که تمام این افراد می‌توانند استاندار شوند؛ برای همین شاخص‌هایی را گذاشتیم که آقای بابایی بر اساس شاخص‌ها رتبه بالاتری کسب کردند.آقای بابایی تمام قد دولت را در استان نمایندگی خواهد کرد

من متعلق به هیچ حزب و جناحی نیستم

محمد رضا بابایی، استاندار منتخب در این مراسم  با اشاره به عملکرد درخشان مهران فاطمی در دولت شهید رئیسی، گفت: من متعلق به هیچ حزب و جناحی نیستم ولی منش آقای پزشکیان را پسندیدم.

استاندار جدید یزد افزود: در ستاد آقای پزشکیان یزد به افراد گفتم که خود را متعلق به تفکر آقای پزشکیان می‌دانم و در مسیر دولت حرکت خواهم کرد.

وی ادامه داد: راهبرد اخلاقی بنده این است که مردم‌داری و جامعیت داشته باشم و بنده باور دارم که باید شایسته‌سالاری ملاک تمام انتخاب‌ها قرار بگیرد.

بابایی با اشاره به پیگیری برنامه هفتم توسعه در استان یزد، گفت: در سطح استان یزد ۴۱ درصد بیمه شدگان غیر بومی هستند و در شهرستان اردکان ترکیب جنسیتی ۱۲۷ است و این اعداد خیلی معنی دارد و باید بدانیم چه اقداماتی انجام دادیم که به این آمارها رسیدیم و محیط زیست استان در مرحله نابودی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و استفاده از نقش رسانه و استفاده از نظرات روحانیون و تمام مدیران باید با نمایندگان هماهنگ باشند و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که مدیری با نماینده جدید هماهنگ نباشد.

همچنین در این مراسم، نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پیرامون حل مسائل استان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار