پیام ‌رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنائی ‌به‌مناسبت روز جهانی نابینایان ‌

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور به‌مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید)‏ پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام ‌رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنائی ‌به‌مناسبت روز جهانی نابینایان ‌

‌به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام حجت‌اله الماسی‌ به شرح زیر است:

«هو البصیر

روز 24 مهرماه روز جهانی عصای سفید فرصتی برای تبلور قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و شأن و منزلت اجتماعی نابینایان است و نشانگر این است که جامعه باید با باور به توانایی‌ها و قدرت فکری و روحی نابینایان عزیز زمینه را برای توانمندسازی و قراردادان فرصت‌های برابر به نابینایان فراهم کند و دریابد که جامعه یک‌ نهاد به‌هم‌ پیوسته و در تعامل با هم است و تک‌تک آحاد آن تنها در پیوند با یکدیگر می‌توانند مسیر پر فرازونشیب زندگی را طی کنند.

این مناسبت یادآور تعهدی است که بر گردن نهاده‌ایم تا همسو با حرکت‌های جهانی در مسیر اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین مرتبط با افراد دارای معلولیت تلاش نماییم. در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بر ضرورت تحقق عدالت و برابری فرصت‌ها برای این عزیزان تأکید و دولت مکلف شده تا تمامی تلاش خود را در راستای فراگیر‌سازی خدمات آموزشی، شغلی، بهداشتی و رفاهی برای آنان به‌کار گیرد.

به‌رسمیت شناختن افراد نابینا به‌عنوان اعضای مفید و مؤثر جامعه و لزوم توجه به آن‌ها در فرهنگ دینی و ملّی ما نیز مورد تأکید بوده به‌گونه‌ای که در آیات سوره عبس نیز به این مهم اشاره شده است که نقص عضو نشانه نقص شخصیت نیست. افراد با بینایی انسان‌های بزرگی هستند که با وجود محروم بودن از نعمت بینایی، به مدارج عالی علمی، اجرایی، اجتماعی و اخلاقی رسیده‌اند و این امر گویای آن است که محدودیت‌های جسمی هرگز نمی‌تواند انسان را از تعالی و پیشرفت بازدارد.

به‌راستی نابینایان عزیز به دانه‌های سرسخت گیاهان نایاب می‌مانند که در زمستان‌های سرد و سخت، پدید می‌آیند، جوانه می‌زنند و سبز می‌شوند و در سایه‌ها رشد می‌کنند و قد می‌کشند و در سرزمین‌های بی‌آفتاب هم به آفتاب می‌رسند.

اینجانب این روز ارزشمند را به تمامی این عزیزان، به‌خصوص دانش‌آموزان عزیز با آسیب بینایی تبریک عرض می‌نمایم، کودکان شگفت‌انگیزی که وجودشان پُر از شعله‌های زندگیست، کودکانی که می‌دانند چگونه برای رویاهای بزرگ خودشان با تمام قوا تلاش کنند. کسانی که تمام محدودیت‌ها و سقف‌ها را پس می‌زنند، میل به پرواز دارند و خودشان را تا بلندترین جایگاه‌ها می‌رسانند.

از آستان خداوند سبحان برای همه این عزیزان و خدمتگزاران پرتلاش و صدیق این حوزه آموزشی، عاقبت‌بخیری، بهروزی و توفیق خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار