طرح خانواده سالم جامعه سالم در هفته پیوند اولیا و مربیان رونمایی خواهد شد

تهران (پانا)- مدیر کل انجمن اولیا و مربیان به مناسبت فرارسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: خانواده شریک راهبردی نظام تعلیم و تربیت است و اگر ما بخواهیم به آن هدفی که در تعلیم و تربیت دنبال می‌کنیم برسیم نیازمند همراهی خانواده‌ها هستیم و انجمن اولیا و مربیان هم بستری است که زمینه مشارکت فعال و همه جانبه والدین در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح خانواده سالم جامعه سالم در هفته پیوند اولیا و مربیان رونمایی خواهد شد

عاطفه مدبر نژاد خاطر نشان کرد:هفته اولیا و مربیان بهانه‌ای شد تا از  همه والدین درخواست کنیم به طور ویژه در انجمن اولیا و مربیان مدرسه حضور و مشارکت فعال داشته باشند و مدرسه را برای رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی همراهی کنند.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان گفت: شعار این هفته "پیوند با خانواده برای ایران برای مدرسه است "و امیدواریم که خانواده‌ها کمک بکنند که  با شروع این سال تحصیلی ما بتوانیم همراهی آنها را در مدرسه بیشتر داشته باشیم.

وی افزود: چهار رویکرد مهم و اساسی در انجمن اولیا و مربیان برای مشارکت و تعامل هدفمند خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزش و تربیتی دنبال می‌شود که این چهار رویکرد شامل ایجاد ارتباط،مشارکت فعال ،حمایت وهمکاری ودر نهایت  نظارت که برای هر کدام از این رویکردها برنامه ویژه‌ای پیش بینی شده است.

مدبرنژاد عنوان کرد: در رویکرد مشارکت فعال زمانی که انجمن اولیا و مربیان در مدرسه شکل می‌گیرد ذیل انجمن اولیا ومربیان شش کارگروه اساسی بر اساس ساحت های ششگانه تربیتی در مدرسه شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: این کارگروه‌ها زمینه را برای عضویت خانواده‌ها فراهم می‌کند و خانواده‌ها می‌توانند عضو این کارگروه‌ها شوند و مدرسه را بر اساس مهارت  تخصصی که خانواده‌ها دارند،همراهی کنند.

وی عنوان کرد: رویکرد بعدی حمایت و همکاری است که ما در واقع  توانمند سازی خانواده‌ها را داریم و مدرسین آموزش خانواده ها که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجمن اولیا و مربیان،آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و این آموزش‌ها را به خانواده‌ها منتقل می‌کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان افزود: همچنین شیوه نامه نظام جامع آموزش خانواده هم بر اساس مسائلی که خانواده‌ها با آنها روبرو هستند تدوین شده و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و در چهارچوب این شیوه نامه خانواده ها آموزش‌های لازم را در سال تحصیلی دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: رویکرد بعدی نظارت است که ما بارها توصیه کرده‌ایم که انشاالله مدیران مدارس  کانال یا گروهی در بستر شاد داشته باشند و گزارش فعالیت هایی را که در مدارس شکل می‌گیرد در آن گروه یا کانال قرار بگیرد تا والدین بتوانند نظارت کامل بر فعالیت‌هایی که در مدرسه در حال انجام است را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های متعددی برای هفته پیوند اولیا و مربیان برای سراسر کشور پیش بینی شده است که انشاءالله در تمامی استان‌ها ویژه برنامه گرامی‌داشت هفته پیوند اولیا و مربیان هم خواهیم داشت و برنامه ملی هفته پیوند اولیا و مربیان هم در تهران با حضور مقام عالی وزارت انشاالله برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در هفته انجمن اولیا و مربیان انجام خواهد شد تقدیر از انجمن‌های برتر و سطح یک یعنی برگزیدگان کشوری است که انشاالله در تمامی استان‌ها این اتفاق انجام خواهد شد و از انجمن‌های برتر تقدیر به عمل خواهد آمد یعنی کسانی که توانسته‌اند بر اساس شاخص‌هایی که توسط استان‌ها معرفی شده‌اند جز برترین‌ها باشند و مشارکت‌های فعالانه در امور آموزشی تربیتی مدرسه و همراهی لازم را با مدارس داشته‌اند و به عنوان انجمن برتر برگزیده شده‌اند و انشاءالله در هفته پیش روی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدبر نژاد خاطرنشان کرد: در این هفته رونمایی از دو طرح ملی که با مشارکت و همراهی سازمان امور اجتماعی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و همینطورستاد اقامه نماز کشور شکل گرفتند و انشاءلله در سراسر کشور اجرا خواهد شد نیز با حضور مقام عالی وزارت انجام خواهد شد. یکی از این طرح‌ها، طرح خانواده سالم جامعه سالم هست که در راستای دانش افزایی مدرسین آموزش خانواده و همچنین توانمندسازی والدین این طرح انجام خواهد شد و انشاءلله اجرا خواهد شد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح بعدی مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز است که طرح مشترکی هست با ستاد اقامه نماز کشور اجرا خواهد شد که باز در راستای توانمندسازی مدیریت آموزش خانواده خواهد بود. و این مدرسین در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و آموزش‌های لازم را رای خانواده‌ها خواهند داشت.

وی بیان کرد: چنانچه پیوند اولیا ومربیان در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به عنوان دو شریک جدی در امر تربیت فرزندان کنار همدیگر باشند و با یکدیگر تعامل همه جانبه داشته باشند بتوانیم به آن مسیر تعالی که برای دانش آموزان طراحی شده برسیم  انشاالله که خانواده‌ها و والدین گرامی ما را در این مسیر یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار