معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ورامین:

طرح نظام دوری در 30 درصد مدارس ابتدایی ورامین اجرا می‌شود

ورامین (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ورامین از اجرای طرح نظام دوری در راستای طرح شهید همت و طرح مهراد در ۳۰ درصد از مدارس ابتدایی این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح نظام دوری در 30 درصد مدارس ابتدایی ورامین اجرا می‌شود

امیر آبلو در گفت‌وگو با پانا از اجرای طرح نظام دوری در ۳۰ درصد از مدارس ابتدایی ورامین خبر داد و گفت: «یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی، گسترش نظام دوری در مدارس است و مهر امسال ۱۰۰۱ دانش‌آموز در ۲۹ مدرسه شهری و روستایی و ۳۰ کلاس درس در نظام دوری تحصیل می‌کنند. معلمان اول تا 2 سال آینده نیز با همین دانش‌آموزان دوره اول دبستان را می گذرانند. این طرح هم از لحاظ روانشناسی و هم از لحاظ ساختار ابتدایی، یک طرح موفق است.»

آبلو افزود: «در این طرح، ثباتی میان مدرسه و خانه ایجاد می‌شود. زمانی که اولیای دانش‌آموز متوجه می‌شود که یک معلم 3 سال به دانش‌آموز خود تدریس می‌کند، روابط بین خانه و مدرسه را تحکیم می‌کند. هدف از این کار برقراری ارتباط عاطفی دانش‌آموز با معلم و ایجاد یک شناخت کافی نسبت به دانش‌آموزان به منظور کیفیت‌‌بخشی به آموزش و همچنین کشف استعداد دانش‌آموزان است.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ورامین افزود: «حضور معلمان در نظام دوری، فرصتی جهت شناخت استعدادهای دانش‌آموزان و تنوع‌بخشی به فرصت‌های یادگیری است و معلم بر اساس این طرح، شناخت بیشتری نسبت به تمام دانش‌آموزان خود پیدا می‌کند. زمانی که معلمان، شناخت بیشتری از هر دانش‌آموز داشته باشند، نقاط قوت و ضعف دانش‌آموز و استعدادهای آن را بهتر می‌شناسند.»

آبلو همچنین در راستای اجرای طرح شهید همت و طرح مهراد از برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی و روانشناسی در شهریور برای آموزگاران این طرح خبر داد.

خبرنگار : دانش آموزان،آرزو تاجیک و پریا یاراحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار