رویابافی بر روی دار فرسوده زیرساخت‌ها؛ خلاء وجود استخر استاندارد ۲۵ متر در کشور

رضوانی: استخر مجموعه ورزشی آزادی به خرابه تبدیل شده است

تهران(پانا) - رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی از فقر زیرساخت‌ها در حد و اندازه بین‌المللی در کشور گله‌مند است و گفت: باب بومن مربی مایکل فلپس را هم بیاوریم نمی‌تواند در کوتاه مدت کاری کند. یک استخر استاندارد ۲۵ متر نداریم پس چگونه می‌خواهیم رویابافی کنیم.

کد مطلب: ۱۴۹۵۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رویابافی بر روی دار فرسوده زیرساخت‌ها؛ خلاء وجود استخر استاندارد ۲۵ متر در کشور

محسن رضوانی درباره بررسی عملکرد ملی‌پوشان ایران در المپیک پاریس، گفت: یک المپیک دیگر گذشت و باید حرص عدم مدال‌آوری ورزش‌های پایه را بخوریم. کشتی و تکواندو عملکرد قابل احترامی داشتند و تبریک می‌گویم، اما موفقیت در ورزش یعنی مدال گرفتن در ورزش پایه. اینکه برخی کشور‌های اروپایی پایین‌تر از ما هستند یعنی امکانات کمتری دارند؟ آن‌ها ورزش‌های پایه را اولویت قرار دادند و رفته رفته به ورزش همگانی می‌رسند.

وی افزود: مدال الفتی در بازی‌های آسیایی و احسان حدادی در المپیک را هیچکس از یاد نمی‌برد، چون خاص بود و در رده ورزش‌های پایه کسب شد. از مربیانی که در رشته شنا به ما کمک کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم. آرزوی من مدال گرفتن در المپیک است، رکورد‌های ما در سرعت خوب است، اما باید تلاش کنیم به موفقیت برسیم.

مربی مایکل فلپس هم نمی‌تواند در کوتاه مدت کاری کند

رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی ادامه داد: اگر باب بومن مربی مایکل فلپس را هم بیاوریم نمی‌تواند در کوتاه مدت کاری کند. یک استخر استاندارد ۲۵ متر نداریم پس چگونه می‌خواهیم رویابافی کنیم؟ ۹ سال است اصرار می‌کنم یک استخر استاندارد به ما اختصاص داده شود. بچه‌ها باید از دوران ابتدایی شنا کنند و برای شنا باید سال‌ها تلاش کرد. در واترپلو می‌توان مثلاً از ۱۴ یا ۱۵ سالگی شروع کرد. همین تیم می‌تواند در بازی‌های آسیایی دوره بعدی فینالیست باشد.

رضوانی ادامه داد: باید یک موفقیت خاص کسب کنیم تا دیده شویم. با یک مربی بزرگ به نام باب بومن صحبت کردیم که برای یکسال کار کردن با یک شناگر ۵۰ هزار دلار می‌خواهد و می‌تواند سامیار را به بهترین نحو ممکن آماده کند و او می‌تواند با برنامه ریزی یک مدال تاریخی کسب کند. باید به ورزش‌های پایه نگاه ویژه داشت، چون ورزش‌های پایه هستند و نیاز به حمایت دارند.

می‌توانیم در بازی‌های آسیایی کار‌های بزرگی را رقم بزنیم

وی با بیان اینکه از الان باید برای ۴ سال آینده برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: صدم ثانیه‌ها در شنا حرف می‌ز‌ند و شاید گلخانه‌ای روی ۴ - ۵ نفر کار کنیم تا به نتیجه برسیم. می‌توانیم در بازی‌های آسیایی کار‌های بزرگی را رقم بزنیم. سامیار عبدلی در آلمان تمرین می‌کند و در حال رایزنی هستیم تا شرایط برای همکاری او با باب بومن فراهم کنیم، اما فعلاً چیزی مشخص نیست. باید سایر بچه‌ها را هم به صورت گلخانه‌ای وارد مراکز برتر شنا در سراسر دنیا کنیم.

رضوانی گفت: اینکه می‌گویند حقوق سامیار حدود ۳۰ تومن است را تکذیب نمی‌کنم، اما متاسفانه شنا اسپانسر ندارد. یک مایو از جنس کربن برای شنا بیش از ۳۰۰ یورو هزینه دارد. سعی کردیم از جا‌های مختلف برای او شرایط مالی بهتری فراهم کنیم، اما باز هم کافی نیست.

رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به ورزش‌های همگانی اهمیت داده شود که ورزش پایه یعنی شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی که ان‌شاءالله نگاه ویژه‌ای به ما شود.

کادرفنی بازی‌های آسیایی را حفظ کردیم تا نتیجه بگیریم

وی درباره واترپلو گفت: مربی صربستانی به عنوان مدیرفنی کار می‌کند و اوایل هفته آینده وارد ایران می‌شود و کار واترپلو استارت می‌خورد. ان‌شاءالله در قهرمانی آسیا بهترین نتیجه را بگیریم. دقیقا کادرفنی بازی‌های آسیایی را حفظ کردیم تا نتیجه بگیریم. لژیونر شدن دو ملی‌پوش جوان ما در صربستان هم موضوع مهمی است که باید به آن اشاره شود. امیدوارم در بازی‌های آسیایی ژاپن بدرخشیم، چون برنامه و مسیر درستی داریم.

رضوانی درباره شرایط استخر آزادی ادامه داد: استخر آزادی کم کم در حال تبدیل شدن به یک خرابه است. لطفاً به داد این مجموعه برسیم تا این استخر را از دست ندهیم، چون خیلی حیف است استخر آزادی به حال خود رها شود. مجموعه ورزشی آزادی کلاً نیاز به رفرش دارد.

وی درباره سام واژیر گفت: او خارج از ایران زندگی می‌کند، اما خانواده‌اش دوست دارند برای ایران مسابقه دهد. ما او را حفظ می‌کنیم تا در کانادا تمرین کند، اما برای ایران بدرخشد و باید این فضا را فراهم کنیم که برای پرچم کشور خودش مسابقه دهد و افتخارآفرینی کند. ان‌شاءالله او را به قهرمانی آسیا اعزام می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار