مدیرکل آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران:

حضور دانش‌آموزخبرنگاران پانا اتفاقی مثبت در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حضور دانش‌آموزخبرنگاران خوش‌ذوق خبرگزاری پانا را اتفاقی مثبت در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی اخبار دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۹۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزخبرنگاران پانا اتفاقی مثبت در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی است

نشست هم‌اندیشی و تقدیر حوزه روابط عمومی‌های شهرستان‌های استان تهران با حضور دانش‌آموزخبرنگاران پانا و فعال حوزه گروه تولید محتوا «آوانما» با حضور محمد صائبی (مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری تهران) و مسعود بهرامی (مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران) در سالن هم‌اندیشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ابتدا از نحوه همکاری دانش‌آموزخبرنگاران پانا با حوزه روابط عمومی عنوان کرد: پس از بررسی ظرفیت خبرگزاری پانا شهرستان‌های تهران، دانش‌آموزان خوش‌ذوق و باانگیزه در حیطه خبرنگاری این استان شناسایی شدند. از سوی دیگر فضای رسانه‌ای روابط عمومی ادارات را نیز در اختیار داشتیم که تشکیل گروه دانش‌آموزی «آوانما» تلاشی بر پیوند زدن این 2 ظرفیت با هم بود.

بهرامی گفت: با ادغام این 2 ظرفیت در هر 2 بخش، جهش‌ها و تغییرات مثبتی رخ داد. دانش‌آموزان علاوه بر فعالیت در موضوع خبر با دیگر ابعاد رسانه نیز آشنا شدند و همچنین برای کانال اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به نام «آوای تعلیم» نیز حضور دانش‌آموزان، نقطه‌‌نظرهای مثبتی به همراه داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری کلاس‌های توانمندسازی برای دانش‌آموزخبرنگاران پانا در تابستان خبر داد که در جهت توانمندسازی و افزایش سواد رسانه دانش‌آموزان موثر خواهد بود.

محمد صائبی، مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری تهران نیز بیان کرد: در استانداری تهران به دنبال مدیرانی هستیم که سواد رسانه‌ای داشته باشند و از ظرفیت رسانه، اطلاع داشته باشند و بتوانند کلام و موضوعات را به مردم تبیین کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین تاکید دارند.

وی اشاره کرد: آموزش و پرورش از وجهه قوی مربیانی بهره‌مند است که با استفاده از این ظرفیت می‌تواند بسیار قوی عمل کند. در واقع معلمان با حضور در کنار دانش‌آموزان می‌توانند بهترین الگو باشند و دانش‌آموزان از الگوی مربی در کنار خود پیروی می‌کنند. تمام انسان‌ها در درون خود، یک ظرفیت بالقوه دارند اما زمانی این ظرفیت بالفعل می‌شود که انسان، انرژی و انگیزه‌ای را از سوی مربی دریافت کند.

صائبی ضمن تشویق و ترغیب فعالان حوزه رسانه و تولید محتوا از تشکیل کارگروهی جدید در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد و تصریح کرد: در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، کارگروهی با نام کارگروه خبر و رسانه با حضور مدیران روابط عمومی مناطق بیست‌و‌یک‌گانه شهرستان‌های تهران تشکیل شده و در دل آن کمیته ستاد اربعین به شهرستان‌های استان تهران واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به هدف از تشکیل این کارگروه خاطرنشان کرد: دانش‌آموزخبرنگاران پانا و فعال حوزه تولید محتوا آوانما می‌توانند محتواهای تولیدی خود را با موضوع اربعین برای ما ارسال کنند تا در کانال استانداری تهران با ذکر نام خود دانش‌آموز بارگذاری شود.

خبرنگار : دانش‌آموز ریحانه خوافی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار