تاج: اگر ورزشگاهی استاندارد نباشد، دیداری در آن برگزار نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال، گفت در فصل آتی ترافیک مسابقاتی بسیار سنگینی داریم و تنها در ورزشگاه‌های استاندارد دیدارها برگزار می‌شود. اگر ورزشگاهی استاندارد نباشد باید تیم میزبان در استادیوم دیگری پذیرای حریف باشد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تاج: اگر ورزشگاهی استاندارد نباشد، دیداری در آن برگزار نمی‌شود

مهدی تاج در مراسم قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: در ابتدا درگذشت هنرمند فوتبالی (سعید راد) را تسلیت عرض می‌کنم. چند جلسه طولانی مدت با او داشتم و نگران شرایط بودم. او چهره‌ای فوتبالی بود و این رشته را از نزدیک دنبال می‌کرد و یک پرسپولیسی کامل بود. ضایعه درگذشت وی را به خانواده‌اش و جامعه هنری تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: فوتبال ارزان‌ترین پدیده اجتماعی است. اگر کل لیگ را حساب کنیم و آن را با سایر پدیده‌های اجتماعی مقایسه کنیم، نسبت به نشاطی که به جامعه تزریق می‌کند، قابل قیاس نیست. امروز بسیاری از فضاهای رسانه‌ای با فوتبال پُر می‌شود. بسیاری از گفت‌وگوهای مردم و جامعه به همین فوتبال ختم می‌شود. ایجاد یک باشگاه فوتبال به معنای تخریب یک زندان است، باید دست آنهایی که به باشگاه و تیم‌داری کمک می‌کنند را بوسید.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نقدهایی به این حوزه وسیع وارد است که خود ما بیشتر از نهاد دیگری به این عیوب واقف هستیم و درصدد رفع آن هم هستیم. در فوتبال ابهام زیاد است و کنار آن حساسیت هم ایجاد می‌شود. خیلی از مسائل دیگر هم وجود دارد که مردم به آن حساسیت نشان نمی‌دهند اما فوتبال به دلیل زیبایی و مخاطبان بسیاری که دارد همواره زیر ذره‌بین است.

تاج گفت: از امروز به استقبال فصل جدید می‌رویم. لیگ امسال چند ویژگی دارد. در فصل آتی مسابقات بسیاری داریم و همه باید شرایط را درک کنیم. لیگ برتر و رویدادهای مختلف بین‌المللی و مقدماتی جام‌جهانی را هم خواهیم داشت که روزهای شلوغی را برای ما ایجاد می‌کند. باید همه با هم کنار بیائیم و نباید فقط خودمان را ببینیم.

وی ادامه داد: شاید در برخی از ورزشگاه‌ها نتوانیم شاهد برگزاری مسابقات باشیم و می‌بایست مطابق استانداردهای فوتبال آسیا باشیم. اگر به دنبال رعایت استانداردها نبودیم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم. اکنون هفت باشگاه ما مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند و از کشورهایی مانند کره‌جنوبی بالاتر هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: لیگ امسال در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌شود که بلیت الکترونیکی داشته باشد و صندلی هر فرد باید مشخص باشد. باید هر باشگاه کانون هواداران خود را ایجاد کند و ورزشگاه در اختیار کانون هواداران خواهد بود و صندلی هر فرد مشخص است. اگر این شرایط برای تیم میزبان محیا نباشد باید در ورزشگاهی بازی کند که این شرایط را داشته باشد. همه نهادهای نظارتی کمک خواهند کرد تا شرایط به بهترین شکل پیش برود.

تاج گفت: حرفه‌ای سازی را به صورت جدی مورد تاکید قرار داده‌ایم. با حمایت‌های کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان مبلغ بسیاری با حمایت دولت، کمک شد تا ورزشگاه آزادی احیا شود. هدف ما این است که ورزشگاه آزادی به لیگ برسد. در مورد VAR آموزش داوران و کمک‌داوران را انجام دادیم و ۱۶ داور، ۱۰ کمک‌داور، ۱۲ اپراتور و ۹ تکنسین دوره‌های مختلف را سپری کرده‌اند. اتاقی را تجهیز کرده‌ایم و در این فضا آموزش‌های لازم را خواهند دید. بخشی از این دستگاه وارد کشور شده و بخش دیگر هم باید وارد شود تا فوتبال با این سیستم دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: نماینده فیفا برای بررسی VAR وارد ایران خواهد شد تا در کنار ناظران ما ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز این را دنبال کنند. امسال برای جریمه روی نیمکت تصمیم‌هایی را در نظر گرفتیم تا آرامش و نظم بیشتری را شاهد باشیم. صعود خیبر خرم‌آباد و چادرملو را تبریک می‌گویم و امیدوارم صنعت نفت و پیکان را دوباره در لیگ برتر ببینیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حاشیه‌های اخیر، گفت: در سال‌های ۹۸ و بیشتر ۹۹ دستگاه قضایی توضیحاتی را از برخی همکاران ما خواسته‌اند که ما هم استقبال کرده‌ایم. هر فردی در هر مقامی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. امسال لیگ پاک و منظمی را خواهیم داشت و شرایط را به دوستان توصیه کرده‌ایم و هر فردی در حوزه فوتبال مکلف است با آغوش باز پاسخگوی سئوالات مربوطه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار