ثبت ۹ هزار و ۷۸۵ اثر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در نشست خبری در سالن کنفرانس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از ثبت ۹ هزار و ۷۸۵ اثر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۹ هزار و ۷۸۵ اثر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ

اسماعیل عجم به مناسبت اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بعد از استقرار دولت شهید رئیسی، اقدامات ویژه در وزارت بهداشت انجام شد که می‌توان به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت، اشاره کرد. 

وی افزود: معاونت فرهنگی - دانشجویی مسئولیت کمیته فرهنگی را برعهده گرفت که یکی از اقدامات آن برگزاری جشنواره سیمرغ است. جشنواره سیمرغ با هدف گفتمان‌سازی بین دانشجویان در رابطه با موضوع بحران سالمندی برگزار شده است؛ اگر تغییری در این وضعیت ایجاد نکنیم، در سال‌های آینده دچار بحران سالمندی خواهیم شد. 

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: ما تلاش کردیم  برای ۵۰۰ هزار نفری که در وزارت بهداشت مشغول خدمت، تدریس و تحصیل هستند، فرصتی فراهم کنیم که گفتمان‌سازی بین آن‌ها با موضوع بحران سالمندی و فرزندآوری صورت گیرد.

اسماعیل عجم عنوان کرد: ارائه کارگاه‌ها و سلسله جلسات هم در موضوع جوانی جمعیت و هم در موضوع موارد آموزشی هنر در دانشگاه برگزار شد. امسال برای جشنواره موضوع خاصی مطرح شده بود و حدود بیش از یک هزار کارگاه مدنی در سطح دانشگاه‌های سطح کشور در طول یک‌سال گذشته برگزار شد. 

وی اظهار داشت: بعد از برگزاری کارگاه‌ها عزیزان هنرمند در بخش‌های مختلف آثار را برای ما ارسال کردند. حدود ۷ هزار و ۵۴۷ نفر در جشنواره سیمرغ شرکت کردند که شامل دانشجویان، اساتید، فارغ‌التحصیلان، کارکنان، به‌یاران و به‌ورزان و مراقبین سلامت می‌شود.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت تصریح کرد: ما این جشنواره را بین‌المللی کردیم زیرا حدود ۷ هزار دانشجو خارجی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سطح کشور مشغول تحصیل هستند و قرار بر این شد که این عزیزان در حوزه‌های مختلف جشنواره شرکت کنند.

اسماعیل عجم گفت: از بخش‌های جشنواره می‌توان به بخش نمایشنامه نویسی، تحقیق و پژوهش، رشته سرود، فیلم کوتاه و مستند، بخش ادبی، شعر نثر، خاطره‌نویسی، شعار و پیام کوتاه، هنرهای تجسمی ،نقاشی، نقاشی دیجیتال، کاریکاتور، پوستر، عکاسی، اینفوگرافیک، برنامه رادیویی و پادکست و بخش کتابخوانی اشاره کرد که ۹ هزار و ۷۸۵ اثر برای ما ارسال شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت بیان کرد: از ویژه‌ترین بخش‌های جشنواره، مسابقه کتابخوانی بود که به صورت ویژه ارائه شد. کتاب «ایران! جوان بمان!» نوشته محسن عباسی ولدی در جشنواره معرفی شد و در طول مدت جشنواره حدود ۳ هزار و ۷۹۴ نفر برای مسابقه کتابخوانی ثبت‌نام کردند. 

وی افزود: شرکت‌کنندگان باید کتاب را مطالعه کرده و فیلم یا صوتی از کتاب را ارائه می‌دادند; در نهایت ۲۱۹ اثر از پیاده‌سازی کتاب به ما رسید که این آثار در فضای مجازی برای عموم قابل استفاده است.

عجم ادامه داد: ما در اختتامیه از هر رشته نفرات یکم تا پنجم را دعوت کردیم (حدود ۳۵۰ نفر) تا در رویداد اختتامیه جشنواره سیمرغ حضور پیدا کنند و با حضور اساتید در دو یا سه روز اقدام به تولید اثر هنری کنند.

برنامه‌های تابستانی وزارت بهداشت ویژه دانشجویان 

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف حوزه علمی - فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ارتقا سه محور اساسی امید، انگیزه و معنویت در بین دانشجویان است. در هدف‌گذاری برای تابستان امسال که نامش «تابستان ایمان و امید» است؛ قرار بر این است که ۷ برنامه گسترده برای دانشجویان برگزار شود.

وی افزود: از برنامه‌های برنامه‌ریزی شده می‌توان به طرح «همراه با حکیمان»، ویژه اساتید دانشگاه اشاره کرد. همچنین امسال ۳ هزار نفر عضو هیات‌علمی به مدت سه روز همراه خانواده خود به مشهد مقدس خواهند رفت. علاوه‌بر‌این طرح «همراه با ستاره‌ها» در مشهد مقدس برای ۷ هزار نفر از دختران دانشجو برگزار خواهد شد. در هر دوره ۷۰۰ نفر به مشهد مقدس رفته و در برنامه آموزشی در موضوعات مختلف فرهنگی آموزش خواهند دید.

اسماعیل عجم بیان کرد: بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه زائر اولی هستند و امسال برای ۷۰۰ نفر از آن‌ها برنامه‌ریزی شده و انشالله در تاریخ ۵ تا ۷ام مرداد ماه سال جاری، ۲۰۰ نفر دختر دانشجو به مشهد مقدس اعزام خواهند شد. همچنین ما ۸ دوره آموزشی در مشهد مقدس برای دانشجویان فعال فرهنگی، علمی و حوزه اجتماعی دانشگاه برگزار خواهیم کرد که در هر دوره، ۳ دوره آموزشی تخصصی برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نمایندگان و دبیران گروه‌های مختلف؛ انجمن ورزشی، علمی، کانون فرهنگی هنری، هیات دانشجویی و همتا یاران سلامت که در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کنند، ۸ دوره ویژه آموزش‌های حرفه‌ای برای ارتقا فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد: در طرح کاروان امام، ۱۰ هزار نفر از دانشجویان و کارکنان در ایام اربعین به شهر‌های زیارتی عراق رفتند و انشالله امسال تعداد افراد بیشتری خواهند رفت. همچنین ۳ موکب رفاهی و خدماتی در نجف، کربلا و در مسیر گذر زائران فراهم کردیم.

عجم اظهار داشت: تقریبا ۲ هزار نفر از پسران دانشجو به صورت عمومی در طرح «سلام بر ابراهیم» با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید ابراهیم هادی، به مشهد مقدس دعوت می‌شوند. ما برای آن‌ها کمپی در بیرون شهر جهت بازی، هیجان و فعالیت‌های ورزشی تدارک دادیم.

دانش‌آموز خبرنگاران پانا: شیما ویس‌مرادی، صبا زهره‌وند، محدثه اکبری و زهرا صادقی‌مرزبان 

 

نویسنده : شیما ویس مرادی, محدثه اکبری, زهرا صادقی مرزبان, صبا زهره‌وند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار