معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛

‌ویژه‌برنامه‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش به‌مناسبت اربعین؛ از پیاده‌روی گروهی دانش‌آموزان تا برپایی موکب‌های عزاداری و خدمت‌رسانی به زائران

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با توجه به برنامه‌ها و فعالیت‌های اربعین، فعالیت‌های شاخص ستاد اربعین این وزارت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
‌ویژه‌برنامه‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش به‌مناسبت اربعین؛ از پیاده‌روی گروهی دانش‌آموزان تا برپایی موکب‌های عزاداری و خدمت‌رسانی به زائران

‌حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی گفت: اطلاع‌رسانی پویش‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه اربعین یکی از مباحث مهم در این زمینه است؛ در این بخش با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای از جمله رسانه ملی، رادیو اربعین، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شبکه ملی شاد و ... به معرفی و نشر شیوه‌نامه‌ها، پویش‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان، پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به پیاده‌روی گروهی دانش‌آموزی افزود: این امر ویژه دانش‌آموزان پسر و دختر متوسطه دوم است که در ایام اربعین با اخذ مجوز قانونی و بر اساس ضوابط و مقررات اعلام شده در شیوه‌نامه انجام می‌شود.

طرح هر دانش‌آموز نایب‌‌الزیاره یک شهید برگزار خواهد شد

پورثانی به موضوع هر دانش‌آموز نایب الزیاره یک شهید اشاره و اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی؛ درسی که اربعین حسینی به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه‌داشت. طرح هر دانش‌آموز نایب‌الزیاره یک شهید را خواهیم داشت. (شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید‌، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) شهدای منطقه و استان به دانش‌آموزان معرفی شوند و با توجه به برپایی موکب‌های استانی، نام‌نویسی دانش‌آموزان برای شرکت در این طرح با برکت در خود موکب‌ها انجام پذیرد و در قالب یک شبکه از قبل برنامه‌ریزی شده ساماندهی شوند.

سوگواره فرهنگی هنری دانش‌‌آموزی «عبرات» برگزار می‌شود

پورثانی همچنین به سوگواره فرهنگی هنری دانش‌‌آموزی عبرات اشاره و عنوان کرد: ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد برای استمرار شور و نشاط حسینی در بین دانش‌آموزان و ادامه حرکت جریان‌سازی دانش‌آموزی در سطح کشور و همچنین تجلیل و تکریم از فعالان این حوزه، اقدام به برپایی سوگواره با عنوان «عبرات» و در چندین قالب هنری و فرهنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان برای ثبت آثار خود در قالب‌های معرفی شده وارد بات طراحی شده در شبکه شاد خواهند شد‌ و آثار خود را در قالب‌های معرفی‌شده بارگذاری خواهند کرد. بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، افراد برتر بعد از اعلام نظر داوران هر قالب، به مراسم اختتامیه دعوت می‌شوند.

تدارکات ویژه برای جاماندگان

معاون وزیر ادامه داد: جاماندگان اربعین، مراسمی است که هر ساله همزمان با راهپیمایی اربعین در ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. در این مراسم افرادی که نتوانسته‌اند در پیاده‌روی اربعین آن سال در کشور عراق حاضر شوند، مسیر تعیین‌شده‌ای را به صورت پیاده طی می‌کنند. در این مراسم همچون پیاده‌روی اربعین موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی به عزاداران برپا می‌شود.

وی توضیح داد: ستاد اربعین حسینی وزارت آموزش و پرورش هم درخصوص جاماندگان اربعین دو برنامه را پیگیری می‌کند اول اینکه آموزش و پرورش استان‌ها و نواحی و مناطق در کنار سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها، نسبت به برپایی موکب‌های عزاداری و خدمت‌رسانی به زائران اقدام می‌کنند. دوم اینکه اجرای طرح هر مدرسه یک موکب که در این طرح در ایام اربعین همه مدارس با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموزان آن مدرسه، همکاران و خیرین با پرپایی موکب در جلوی مدرسه و برگزاری مراسم سینه‌زنی و عزاداری از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

تولید سرودهای ویژه اربعین

پورثانی همچنین به تولید نماهنگ و سرود ویژه اربعین نیز اشاره کرد و گفت: سرودهای خوبی متناسب با سیره و منش امام حسین(ع) تولید شده است که در راستای شناساندن اهمیت اربعین حسینی و با توجه به کارکرد تربیتی و فرهنگی این ایام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار