راه‌اندازی سامانه اشتغال سازمان بهزیستی

تهران (پانا) - معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی از راه‌اندازی سامانه اشتغال بهزیستی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه اشتغال سازمان بهزیستی

محسن ایروانی در آیین بهره‌برداری از ۸۰۸۰ پروژه واگذاری مسکن، افتتاح مراکز و اشتغالزایی درباره سامانه اشتغال با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین موارد مورد نیاز برای مدیریت، بانک اطلاعاتی است، اظهار کرد: سامانه اشتغال بهزیستی دارای پنج فاز است که فاز اول آن ارزیابی و نیازسنجی است؛ این فاز به صورت آزمایشی به مدت دو هفته در یکی از استانها افتتاح می‌شود و اجرای سراسری آن در ۴۵ روز صورت می‌گیرد که به دنبال آن بانک اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در دست داریم.

وی در ادامه به فاز دوم این سامانه که شامل خدمات اشتغال است پرداخت و گفت: فاز دوم ۹۰ درصد پیشرفت داشته و آماده بهره‌برداری است که شهریورماه تمامی خدمات اشتغال در سامانه ثبت می‌شود. سامانه سوم، چهارم و پنجم نیز در دستور کار قرار دارد و در مراحل بعدی انجام می‌شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی در ادامه به تشریح ویژگی‌های این سامانه پرداخت و گفت: احصای بانک اطلاعاتی از افراد غیرقابل توانمندسازی و افراد قابل توانمندسازی از منظر اشتغال، بانک اطلاعاتی افراد جویای کار و افراد شاغل تحت پوشش، تشکیل پرونده الکترونیک اشتغال و شکل‌گیری پرونده‌ها مبتنی بر سامانه، تعیین و هدایت مسیر شغلی، از مزایای این سامانه است.

ایروانی از دیگر ویژگی‌های این سامانه را فرایند محوری، پیاده‌سازی تمام مراحل توانمندسازی اقتصادی در قالب سامانه شامل مراحل ارزیابی، استعدادسنجی و تعیین مسیر شغلی، آماده‌سازی شغلی، ارائه خدمات اشتغال، پشتیبانی شغلی و اتصال به سامانه‌های مرتبط عنوان کرد.

وی تاکید کرد: گام‌های تخصصی برای کاربران ساده‌سازی شده و تمامی اطلاعات قابلیت تحلیل دارد. همچنین سطح بندی خدمات اشتغال در سامانه پیاده سازی شده و برخی از آسیب‌شناسی‌ها از جمله دلایل بیکاری افراد صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار