معاون سوادآموزی البرز : :

ثبت نام کودکان بازماندگان از تحصیل دارای کبر سن بالای 14 سال امکان پذیر است

کرج (پانا)-معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرزگفت طبق مصوبه شورای معاونین و جلسه کمیته بهبود کیفیت استان، ثبت نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای کبر سن بالای 14 سال برای پایه اول تا پنجم فقط درکلاس‌های سوادآموزی امکان پذیر است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام کودکان بازماندگان از تحصیل دارای کبر سن بالای 14 سال امکان پذیر است

رویا عسگرپور با اعلام این خبرعنوان کرد:طبق آیین‌نامه نهضت سوادآموزی تمامی افراد بالای 10 سال که از چرخه رسمی آموزش‌کشور بازمانده‌اند می‌توانند در دوره‌های سوادآموزی شرکت نمایند و پس از قبولی و داشتن شرایط سنی در مدارس ادامه تحصیل دهند.

وی افزود:طبق این مصوبه ثبت نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای کبر سن بالای 14 سال برای پایه اول تا پنجم  فقط در کلاس های سوادآموزی و برای پایه ششم با رای کمیسیون خاص درمدرسه امکان‌پذیر است

عسگرپور:دوره‌های‌تحصیلی در نهضت سوادآموزی شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم می باشد که افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به واحدهای سوادآموزی مستقر درادارات آموزش و پرورش استان اقدام به ثبت نام نمایند.

معاون سوادآموزی استان با بیان اینکه تمامی دوره‌های سوادآموزی رایگان بوده  و همچنین اقلام آموزشی اعم از کتاب ، دفتر و  نیز به صورت رایگان دراختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد ، تصریح کرد: دوره سوادآموزی ویژه افراد بیسواد مطلق یا کسانی که مدرک اول  و دوم ابتدایی را دارند می‌باشد و طول دوره به مدت 5 ماه  است که افراد پس از قبولی مدرک سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی می باشد را اخذ می نمایند.

عسگرپور درپایان اظهارکرد: دوره انتقال به مدت 6 ماه می‌باشد که افراد دارای مدرک سوادآموزی یا چهارم و پنجم ابتدایی می توانند درآن ثبت نام نمایند و پس از قبولی مدرک انتقال که معادل ششم ابتدایی است را اخذ نمایند.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار