باران‌های نقره‌ای، کار دست کشاورزان داد

صومعه‌سرا (پانا) - بارش باران همزمان با فرا رسیدن فصل درو برنج، خسارت عظیمی به کشاورزان وارد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
باران‌های نقره‌ای، کار دست کشاورزان داد

همزمان با شروع کار کشاورزی و درو خوشه‌های طلایی برنج، بارش باران‌های سرزده و نا‌به‌هنگام، کشاورزان را غافلگیر کرد. آن‌ها با هزینه‌های سنگین کشاورزی، مراحل کاشت و داشت را پشت سر گذاشته و منتظر بودند که برداشت محصولات خود را شروع کنند اما ریزش باران و وزش باد باعث خسارت‌های زیادی به این قشر زحمتکش شد.

حالا کشاورزان گیلانی باید هزینه‌های سنگینی بابت درو برنج متحمل شوند؛ زیرا وزش باد و بارش باران باعث شده خوشه‌های برنج، وزن گرفته‌اند و روی زمین خوابیده‌اند. کشاورزان که تصمیم داشتند با دستگاه‌های مکانیزه در مدت زمان کوتاه و هزینه اندک، برداشت کنند باید در زمان بیشتر و با هزینه گزاف، شروع به برداشت برنج کنند.

این بخشی از نگرانی کشاورزان است؛ زیرا شروع برداشت برنج با واردات برنج و ارزان شدن شلتوک برنج، خستگی چندماهه را به تَن کشاورزان ماندگار کرده و باعث دلسردی و رنجش کشاورزانی می‌شود که اکثراً امرار معاش و درآمد اصلی زندگی‌شان از راه کشاورزی است.

حالا این قشر زحمتکش، منتظر هستند که قیمت شلتوک و برنج متناسب با زحمات و هزینه‌هایی باشد که محتمل شده‌اند و این انتظار شیرین با تدابیر به‌جا و به‌هنگام دولت و مسئولان امکان‌پذیر است.

دانش‌آموزخبر‌نگار: ریحانه حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار