امام جمعه شهرستان آباده:

ضرورت و تقویت اراده دانش‌آموزان اولویت باشد

آباده (پانا) - امام جمعه شهرستان آباده با تاکید بر ضرورت تقویت اراده دانش‌آموزان گفت: اراده قوی، لازمه رسیدن به موفقیت است و برای اینکه بااراده باشیم باید ابتدا به توانایی‌های خود باور داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۴۹۴۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد

تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده به همراه مدیران مدارس سما، کارکنان و استادان فعال حوزه فرهنگی و نمایندگانی از دانش‌آموزان برتر با حجت‌الاسلام علیرضا دانا، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آباده دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا امام جمعه شهرستان آباده در این دیدار بر ضرورت تقویت اراده دانش‌آموزان تأکید و اظهار کرد: اراده قوی لازمه، رسیدن به موفقیت است و برای اینکه بااراده باشیم باید ابتدا به توانایی‌های خود باور داشته و انجام کار‌ها آن هم با نظم و برنامه‌ریزی دقیق و همچنین مدیریت زمان داشته باشیم. اگر چه کاری دشوار است اما تنها با داشتن اراده‌ای قوی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه هیچ ناممکنی در مقابل اراده قوی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در مسیر اهدافتان، شاید لحظاتی ناامیدی یا دلسردی تجربه کنید اما به یاد داشته باشید که اصلی‌ترین موفقیت‌ها از پشت زحمت‌ها و پشتکار برآمده و مهارت‌ها و استقامت شما را به اوج خود می‌برند. به جای فرار از مشکلات با انگیزه و انرژی به سمت هدفتان پیش بروید و در هر مرحله، یادگیری‌های جدیدی کسب کنید که شما را به نسخه‌ای بهتر و بالاتر از خود نزدیکتر می‌کند.

حجت‌الاسلام دانا گفت: ممارست و تمرین در انجام وظایف و تکالیف موجب تقویت قدرت تصمیم‌گیری انسان می‌شود و متقابلاً عواملی نیز وجود دارند که باعث تضعیف اراده می‌شود که از آن جمله می‌توان به پیروی از هوای نفس و همچنین ناقص انجام دادن و نیمه‌تمام ر‌ها کردن کارها اشاره کرد.

وی افزود: همیشه آب جاری باشید. آب جاری هست که همه جا را آباد می‌کند، آب وقتی جاری باشد باعث رشد و نشاط می‌شود. سعی کنید همیشه در جریان باشید و به جلو و بالا حرکت کنید.

امام جمعه آباده، امتیازات علمی و فرهنگی کسب‌شده توسط دانش‌آموزان سمای این شهرستان را باعث افتخار دانست و برای آن‌ها آرزوی موفقیت‌های بیش از پیش کرد.

آرش زارعیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده نیز در این دیدار با اشاره به جمله‌ای کلیدی از حجت‌الاسلام دانا مبنی بر اینکه «تقوا یعنی حرکت» گفت: هدف ما این است که با گذشت ۳۳ سال  از عمر دانشگاه آزاد اسلامی این نهاد را که دیگر بالغ و پویا شده به یک نماد تبدیل کنیم که امروزه هر کس نام دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه مدارس سما را می‌شنود، آگاه باشد که در مجموعه‌ ما بهترین‌ها اتفاق با وجود بهترین دانشجویان و دانش‌آموزانی که صاحب مقام‌های کشوری و استانی هستند، می‌افتد.

زارعیان خاطرنشان کرد: امیدواریم ما را با وجود این پتانسیل‌ها و توانایی‌ها به عنوان یکی از بازو‌های مورد اعتماد خود بپذیرید. مجموعه دانشگاه آزاد و مدارس سما، تمام و کمال در خدمت شما هستیم و‌ امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران خوبی باشیم.

خبرنگار : هیام نعمت الهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار