ایجاد ۱۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور

تهران (پانا) - معاون راهبردی قوه قضاییه گفت هزار و ۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور ایجاد و ۱۲۵ شعبه در بخش‌ها اضافه کردیم که به طور کل ۲هزار و ۵۱ شعبه ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۱۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور

جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های صلح صبح امروز (۲۸ مرداد) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، محمدباقر الفت معاون منابع انسانی قوه قضاییه، صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، شاهرخیان، معاون مالی و پشتیبانی قوه قضاییه دیگر مسئولان قضایی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در این نشست بیان کرد: برای اجرای قانون «شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های صلح» برآورد لازم در ساختار وجود دارد که چه تعداد نیروی اداری و قاضی می‌خواهیم؛ ابلاغات افراد برای کار در شعب دادگاه‌های صلح صادر شده است و در ساختمان دادگستری‌های استان‌ها نیز فضای فیزیکی لازم برای راه‌اندازی این شعب وجود دارد. 

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه همه ابلاغات صادر شده و کارهایش در حال انجام شدن است، افزود: همان قضاتی که در شوراهای حل اختلاف در حال رسیدگی به پرونده‌ها بودند و در دادگاه‌های صلح نیز کمک می‌کنند. 

وی تاکید کرد: ابتدا تصور می‌کردیم بار مالی زیادی با راه اندازی شعب دادگاه‌های صلح به ما تحمیل می‌شود در صورتی که اینطور نیست. هم اکنون در حال استفاده از نیروهای فعلی در دادگاه‌های صلح هستیم و باید روند بکارگیری نیروی انسانی در دادگستری استان‌ها را سامان دهیم. 

معاون اول قوه قضاییه با تاکید براینکه به ازای هر اقدامی، نخست باید تامین اعتبار لازم صورت بگیرد، افزود: امیدوارانه در حال حرکت به جلو هستیم. 

وی گفت: هرکدام از معاونان حاضر در این جلسه، برای افتتاح شعب دادگاه‌های صلح به استان‌های مختلف بروند و بعد از سفر، گزارشی از وضعیت اجرا در این استان‌ها را ارائه کنند. هم اکنون استان‌ها در حال جانمایی شعب صلح هستند. 

ایجاد ۱۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور

صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه در این جلسه گفت: هزار و ۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور ایجاد و ۱۲۵ شعبه در بخش‌ها اضافه کردیم که بطور کل ۲هزار و ۵۱ شعبه ایجاد شده است.

معاون راهبردی قوه قضاییه اضافه کرد: ۱۰۴ شعبه دادگاه را تبدیل به دادگاه صلح کردیم و ۲۶۸ نفر قاضی در کل داریم که ۱۷۸۳ قاضی تمام وقت کم داریم. در برخی بخش‌ها علاوه بر شعبه، دفتر کل هم ایجاد کردیم و ۳هزار و ۶۰۰ پست کارمند جدید باید در نظر بگیریم. 

وی با بیان اینکه این نیازمندی‌ها جدای از شعب اجرای احکام است، گفت: بلافاصله در این بخش نیز بعد از یک یا دو ماه باید شعبه ایجاد کرده و قضات و کارمندانی در نظر بگیریم. 

صاحبکار خراسانی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان تهران ۲۳۰ شعبه دادگاه صلح ایجاد کردیم، گفت: باید متناسب با این اقدام، اقتضائات و التزامات لازم را ایجاد کنیم تا این کار بزرگی که آغاز شده به ثمر بنشیند. 

در ادامه این جلسه هر یک از حاضران به طرح نظرات و ایده‌های خود درباره این قانون و روند اجرای آن پرداختند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار