تمدید مهلت جشنواره تلویزیونی مستند و پخش «احضار» و «پرسشگر»

تهران (پانا) - مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر به هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند تا هشتم شهریورماه تمدید شد. پخش مستندهای «نعل وارونه» و «برگی از تاریخ»، برنامه «پرسشگر» و سریال «احضار» از دیگر اخبار امروز تلویزیون است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تمدید مهلت جشنواره تلویزیونی مستند و پخش «احضار» و «پرسشگر»

براساس فراخوان هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند، آخرین مهلت ارسال آثار در بخش‌های مختلف، ۲۵ مرداد ماه بود، اما با توجه به استقبال متقاضیان و به منظور ایجاد فضای رقابتی گسترده بین صاحبان آثار، این مهلت تا روز پنج‌شنبه هشتم شهریورماه تمدید شد.

براین اساس، صاحبان فیلم‌های مستند، عکاسان، اصحاب قلم و دیگر علاقه‌مندان که قصد شرکت در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند را دارند می‌بایست تا زمان مقرر در سامانه این جشنواره به آدرس ثبت نام کرده و ارسال اثر را نهایی کنند. سامانه‌ی ثبت‌نام جشنواره در ساعت ۲۴ پنج‌شنبه هشتم شهریور ماه بسته می‌شود و این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند به دبیری حسین زارع زاده و در بخش‌های مختلف «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس» و «مستندنگاری» به همت شبکه مستند سیما برگزار می‌شود و فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه از حوالی مهرماه روی آنتن خواهند رفت.

«نعل وارونه» و «برگی از تاریخ» در کودتای ۲۸ مرداد

شبکه تهران به مناسبت کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، مستندهای «نعل وارونه» و «برگی از تاریخ» را تقدیم نگاه مخاطبان شبکه پایتخت می کند.

مستند «نعل وارونه» به تهیه کنندگی محسن اولیایی امشب شنبه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۲ روی آنتن می رود.

این مستند راوی زمینه های کودتای ۲۸ مرداد، عوامل ایجاد آن و همچنین روند ملی شدن صنعت نفت است.

۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در حافظه تاریخ ایران به عنوان روزی سیاه و غم بار ثبت شده که دستاوردهای سال‌ها مبارزه ی مردم ایران علیه استبداد و وابستگی به خارجی ها را تا مدت‌ها به حاشیه راند.

مستند «نعل وارونه» امشب ساعت ۲۲ به مدت ۳۰ دقیقه از قاب شبکه تهران تماشایی می شود.

اما مستند سیاسی «برگی از تاریخ» با محوریت کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ یکشنبه ۲۸ مرداد ساعت ۱۳:۳۰ پخش می شود.

این مستند سعی دارد زمینه های کودتای ۲۸ مرداد، عوامل ایجاد آن در ایران را به مدت ۲۰ دقیقه تحلیل و بررسی می‌کند.

«احضار» به شبکه نسیم رسید

مجموعه تلویزیونی «احضار» هر شب از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

سریال «احضار» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا افخمی در ژانر ملودرام ماورایی از امشب، شنبه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با دو تن از دوستان خود، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. با پیوستن کامرانی، خواستگار قبلی مائده حوادثی رقم می‌خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌کند....

آرش مجیدی، علی دهکردی، رضا توکلی، میلاد میرزایی، افسانه چهره آزاد، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین و .... از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

علاقمندان می توانند بازپخش این سریال را روز بعد در ساعات ۵:۳۰ و ۱۳:۳۰ از شبکه نسیم مشاهده کنند.

بررسی چالش های آموزش کشور در«پرسشگر»

برنامه «پرسشگر» از این هفته شنبه، یکشنبه و دوشنبه از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

برنامه «پرسشگر» با هدف بررسی چالش های آموزش کشور وعدالت آموزشی، شنبه ها با موضوع آموزش و پرورش، یکشنبه ها بررسی مباحث آموزش عالی و دوشنبه ها، فنی و حرفه ای با اجرای محسن شریف زاده روی آنتن شبکه آموزش سیما می رود.

این هفته شنبه ۲۷ مرداد ماه «پرسشگر» میزبان علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ومهدی نوید ادهم، مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش است.

در این برنامه اولویت های برنامه پیشنهادی وزیرآموزش و پرورش و میزان تطابق آن با نیازها و اولویت های وزارتخانه ،اسنادبالادستی و برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین، یکشنبه ۲۸ مرداد ماه این برنامه با حضور سیدرضا هاشمی وزیر اسبق علوم،تحقیقات و فناوری و محمدمهدی زاهدی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به موضوع اولویت های برنامه پیشنهادی وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری و میزان تطابق آن با نیازها و اولویت های وزارتخانه ، اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه می پردازد.

برنامه «پرسشگر» دوشنبه ۳۰ مرداد ماه میزبان مصظفی آذر کیش، مدیرکل اسبق دفتر آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش و محمدرضا سنگری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بوده و طرح تحول آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

برنامه «پرسشگر» هر هفته با مهمانان و دیدگاه های و نقطه نظرات مختلف با تهیه کنندگی مریم فیروزی شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۲ از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار