شهید سقا دولتی :

نامگذاری مدرسه‌ای در ناحیه ۴ اصفهان با نام شهید سقادولتی

اصفهان (پانا) -مدرسه‌ای در ناحیه ۴ اصفهان با نام شهید سقادولتی با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهید این شهید نامگذاری شد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری مدرسه‌ای در ناحیه ۴ اصفهان با نام شهید سقادولتی

شهید سعید سقادولتی در دهم تیرماه 1344 در یک خانواده متوسط متولد شد .

 این شهید در سن نوجوانی فعالیت‌های اسلامی خود را بر علیه رژیم شروع کرد و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات با دوستان و هم کلاسی‌هایش هر روز در راهپیمایی‌ها شرکت می کرد و در مجالسی که آن موقع در مساجد برگزار می شد حضور می‌یافت.

او از موقعی که امام را شناخت عشق و علاقه‌ای خاص به امام پیدا کرد و به همان نسبت دشمنی و کینه او نسبت به رژیم افزایش یافت.

بعد از اینکه انقلاب به رهبری امام پیروز شد و پوزه‌ی آمریکا به خاک مالیده شد توانست کلاس سوم راهنمایی را به پایان رساند و مدرک سیکل خود را اخذ نماید و در همین موقع مدرسه را رها کرد و بکارهای فنی پرداخت و تصمیم گرفت که شب‌ها بقیه درس خود را ادامه دهد و بدین ترتیب وارد مکانیکی شد و با علاقه ای خاص که نسبت به این شغل داشت در عرض یکسال و نیم توانست فن مکانیکی را نسبتاً فرا گیرد او از این که توانسته بود کاری یاد بگیرد تا بلکه بتواند بدین وسیله خدمتی به مردم بکند بسیار خوشحال بود .

 اوایل جنگ سعید علاقه‌ی خاصی برای رفتن به جبهه پیدا کرد ولی به علت کمی سن به این کار موفق نشد، او از این بابت افسوس می‌خورد. ولی از پا ننشست و فعالیت خود را با دوستانش در بسیج محل شروع نمود. او می‌گفت تا سنم به شانزده سالگی برسد در بسیج به فعالیت خود ادامه خواهم داد در همین حال یکی از یاران خوبش توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید این عمل تاثیر زیادی در روحیه او گذاشت به همین جهت به پاس خون او و شهدای دیگر فعالیتش را چند برابر کرد و کمتر به خانه می‌آمد و بیشتر اوقات در سپاه و بسیج محله فعالیت می کرد تا اینکه به سن شانزده سالگی رسید و بلافاصله برای اعزام به جبهه در بسیج منطقه 8 ثبت نام کرد.

سعید شبهای جمعه دعای کمیل را ترک نمی‌کرد و همیشه برای خواندن دعای کمیل و دعای توسل همراه برادران سپاه و بسیج بود و علاقه خاصی به دعا و نیایش داشت همچنین هر هفته در نماز جمعه هم شرکت می‌کرد.

سعید بارها گفته بود که بهترین عبادت نزد خداوند شهادت می‌باشد او بعد گذراندن دوره ی آموزشی در یکی از پادگانهای اصفهان زیر نظر برادران سپاه به جبهه جنوب اعزام گردید و در ظهر جمعه61/2/22 در جبهه خونین شهر (شلمچه) بر اثر ترکش خمپاره به شهادت نایل گشت.(ترکش خمپاره به گردن او اصابت کرد و سر از تنش جداشد،او به مولایش حسین اقتدا کرد)

به همین جهت مدرسه شهید سقادولتی در آموزش وپرورش ناحیه ۴ استان اصفهان برای زنده نگه داشتن نام این شهید نامگذاری شد.

 

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار :عسل قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار