معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان ملارد:

عضویت در شورای دانش آموزی تمرین نقش‌آفرینی در جامعه است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در جلسه انتخابات شورای دانش آموزی منطقه، عضویت دانش آموزان در شورا را تمرین نقش آفرینی در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۳۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
عضویت در شورای دانش آموزی تمرین نقش‌آفرینی در جامعه است

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد عنوان کرد:  شورای دانش آموزی یکی از ارکان پنجگانه مدرسه است، این رکن پایه و ستون باقی تشکل های دانش آموزی است و با فعالیت موثر خود می تواند تشکل های دانش آموزی دیگر را به جنب و جوش وادارد و از این حیث فشار کار تشکل ها به دوش اعضای شورا است، و شناخت کافی از عملکرد و وظایف باقی تشکل های دانش آموزی موجب نقش آفرینی هر چه بهتر شورای دانش آموزی خواهد شد.

حضرتقلی بیان کرد: اخلاق و تعهد شرط اول شوراست که اعضای آن باید به این شرط پایبند باشند در غیر این صورت در مطالبه گری و انجام وعده های خود موفق نخواهند بود. افزون بر این فن بیان خوب برای اعضای شورای دانش آموزی لازم است ولی کافی نیست و دانش آموزان باید همان طور که خوب صحبت می کنند، همان طور هم پیگیر وظایف و وعده های خود باشند.

حضرتقلی در ارتباط با کارآمدی شورا در امور گوناگون بیان کرد: شناخت و توجه به ظرفیت های مدرسه موجب دستاورد ها بزرگی برای شورا مدارس خواهد شد، به طور مثال شورا با بررسی ظرفیت های تفریحی مدرسه و منطقه و استان می تواند اردوها و برنامه های بانشاط و مفرحی را برای دانش اموزان رقم بزند؛ همچنین شورا باید گوش به زنگ مناسبت های فرهنگی مختلف باشد و برای هر کدام در حد توان برنامه ی مناسبی را برگزار کند و این امر غیرممکن نیست و شورا می تواند طی اقداماتی از قبیل برگزاری هیئت های مذهبی و ایستگاه های صلواتی در مدارس  در مناسبت های جهانی چون اربعین هم تاثیر گذار باشد. همین طور شورا باید برای ورزش مدارس هم برنامه ریزی کند.

وی افزود: مدرسه ای موفق است که همه در آن موفقیت نقش داشته باشند و در صورت عدم همکاری دانش آموزان باهم، و دانش آموزان با کادر مدرسه موفقیت های کمتری نصیب مدرسه خواهد شد؛و شورا باید در این امر نقش راهبر را ایفا کند و با دوستی و همکاری تشکل ها را  فعال و در اوج نگه دارد، علاوه بر این باید توجه داشت که در هیچ تشکلی اعم از شورا نباید افراد دچار رقابت های ناسالم شوند چرا که رقابت ناسالم مانع موفقیت خواهد بود. و شورا باید برای انعکاس اخبار عملکردهای خود سعی در برقراری همکاری موثر با خبرگزاری دانش اموزی پانا داشته باشند.

رضا حضرتقلی در پایان بیان کرد: نقش آفرینی موفق و موثر در همه این امور هم زمان با هم برای دانش آموزان دهه هشتادی و دهه نودی غیرممکن نیست چنانکه پیش از این در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که توانایی فوق العاده ای در انجام امور گوناگون دارند.

خبرنگار : دانش‌آموز مریم پازانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار