معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

آموزش خبرنگاران پانا و حقوق شهروندی، از فعالیتهای ویژه پایگاههای اوقات فراغت شهرستانهای تهران است

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران با محوریت پایگاههای اوقات فراغت با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و روسای ادارات معاونت پرورشی وفرهنگی در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خبرنگاران پانا و حقوق شهروندی، از فعالیتهای ویژه پایگاههای اوقات فراغت شهرستانهای تهران است

سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل اموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تبریک ایام خجسته ماه شعبان و اشاره به این نکته که نباید فعالیت در زمینه اوقات فراغت منحصر به فصل تابستان باشد، گفت: اوج فعالیتها در حوزه اوقات فراغت در فصل تابستان است که برای غنا بخشی به این تلاشها باید با تغییر نگرش و روشها موجب شکوفایی و نشاط در پایگاههای اوقات فراغت باشیم.

وی با اشاره به فعالیتهای گسترده و متنوع موفق معاونت پرورشی در سال گذشته اظهار داشت: فعالیتهای مدرسه محوری نیازمند ایجاد ساختارهای مناسب در مدارس است که ایجاد پایگاههای اوقات فراغت در مدارس دارای قابلیت های مناسب با برگزاری حداقل ۵ انجمن در جهت توسعه این ساختار بسیار موثر است.

کمیت و کیفیت مناسب در برپایی پایگاه اوقات فراغت بسیار مهم است

هاشمی گفت: مدارسی که به عنوان پایگاه انتخاب میشوند علاوه بر دارا بودن شرایط برگزاری انجمن های مختلف تخصصی باید از نیروی انسانی توانمند و برنامه دقیق برخوردار باشند و دارای موقعیت مکانی مناسبی باشند که بتوانند مخاطبین بیشتری را جذب نمایند،

وی خاطر نشان کرد: حتی اگر ما کمیت را فدای کیفیت کنیم باید پایگاههایی برپا کنیم که دارای غنای فرهنگی و آموزشی بالایی باشند.

تشکیل پایگاههای جامع اوقات فراغت در مدارس ویژه شهرستانهای تهران

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: حضور بیش از ۱۷۰ مبلغ روحانی در مدارس امین شهرستانهای تهران، وجود کانونهای فرهنگی و هنری با قابلیت برگزاری انجمنهای متعدد علمی، تربیتی، ورزشی، مهارت آموزی اجتماعی و اعتقادی از جمله ظرفیتهای مهم شهرستانهای تهران است.

مدارس شاهد، پژوهش سراها، منتخبی از هنرستانها، سالنهای ورزشی و استخرها، مدارس استعداد های درخشان و مدارس آموزش استثنایی از جمله پایگاههای اوقات فراغتی است که هاشمی با معرفی آنها افزود: وجود حدود ۱۰۰ مدرسه کامل تشکیلاتی از ظرفیتهای ویژه استان است که با آموزش های مهارت های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی میتواند سهم بسزایی در غنی سازی اوقات فراغت داشته باشند.

این مقام مسول با تاکید بر برپایی پایگاه در مناطق خاص و دور از مرکز شهرستان به تشخیص مسولین منطقه، اظهار داشت: برای کیفیت بخشیدن به فعالیتهای پایگاههای اوقات فراغت باید سعی شود با نهادهای فرهنگی در منطقه تعامل شود و جلسات توجیهی مناسب و مقتضی برای مدیران و همکاران برگزار شود.

هاشمی در ادامه افزود: امسال کارگاه آموزش خبرنگاری با رویکرد تربیت و آموزش دانش آموزان علاقه مند به این حرفه با برنامه ریزی دقیق و مدون به عنوان یک فعالیت ویژه در تمامی شهرستانهای تهران برگزار خواهد شد.

وی برگزاری کارگاههای حقوق شهروندی در تمامی مناطق را از دیگر فعالیتهای پایگاههای اوقات فراغت امسال عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار