رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خبر داد؛

مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی به 14 همت رسید

حاج اکبر ابراهیمی: ۳۶۴ مدرسه ‌یک کلاسه ‌در حال ساخت است

تهران (پانا) - هفتادمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ‌صبح امروز سه‌شنبه 9 مرداد ‌در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با حضور رئیس جامعه خیرین‌، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی به 14 همت رسید

‌به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور‌، ‌محمدرضا جعفری مدیر‌عامل جامعه خیرین در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان و شهادت امام زین‌العابدین‌، از تلاش‌های دولت سیزدهم تقدیر ‌و نام و یاد شهید جمهور آیت‌الله رئیسی ‌را گرامی‌داشت و برای دولت جدید آرزوی توفیق کرد.

مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی به 14 همت رسید

‌ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در ادامه با اشاره به اینکه تا به امروز مشارکت خیرین به رقمی بیش از 14 هزار میلیارد رسیده افزود‌: امیدواریم این رقم تا پایان سال به بیش از به 20 هزار میلیارد تومان برسد.

364 مدرسه ‌یک کلاسه ‌در حال ساخت است

حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه‌ساز و نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: 364 مدرسه ‌یک کلاسه را در حال ساخت داریم ‌و 500 مدرسه نیمه‌کاره را به اتمام رساندیم‌.

وی در ادامه گزارشی از آب‌رسانی به روستاهای محروم‌، ساخت مسکن‌، احداث مدرسه‌ و ... را ارائه داد و گفت: شکر خداوند حد ندارد‌، خداوند ‌دل شکسته می‌خرد و دعا با دل شکسته اجابت می‌شود‌.

‌میر‌باقری رئیس کارگروه امور بین‌الملل در ادامه این نشست‌، ضمن تقدیر از برگزاری همایش ملی تکریم از خیرین و خیر مقدم به رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و آرزوی سلامتی برای ایشان‌، گزارشی از اهم فعالیت‌های این کمیسیون را ارائه داد.

وی با اشاره به شیوه‌نامه کارگروه بین‌الملل ‌تصریح کرد: کارگروه بین‌الملل برگرفته از جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور است که هدف ‌آن مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در تمامی حوزه‌های داخلی و خارجی به‌منظور ساخت و تجهیز واحد‌های آموزشی‌، تربیتی و فرهنگی است و جامعه هدف این کارگروه خیرین خارج از کشور هستند که قلبشان برای اعتلای میهن می‌تپد و اهداف آن بسط‌، گسترش‌، ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ مشارکت توسط نیکوکاران با استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل و توانمندی آن‌ها در امر مدرسه‌سازی و توسعه و تجهیز آموزشگاه‌ها‌، شناسایی خیرین ایرانی خارج از کشور و ایجاد ارتباط با آنان به اشکال مختلف مانند همایش و رویدادهای حضوری و غیر‌حضوری‌، توسعه فضاهای آموزشی‌، کمک به بحث عدالت آموزشی‌، ایجاد هم‌افزایی و انسجام‌ بین ایرانیان خارج از کشور و فراهم کردن زمینه ‌همکاری آن‌ها با نظام تعلیم و تربیت‌، تقویت زیر‌ساخت‌ها و اعتماد‌سازی خیرین مقیم خارج از کشور و ... است‌.

رئیس کارگروه بین‌الملل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ادامه با اشاره به ارکان این کارگروه تصریح کرد: جامعه خیرین اعم از اعضای هیات مدیره، مدیر عامل‌، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی یا نماینده ایشان‌، رئیس کارگروه بین‌الملل به انتخاب اعضای هیات مدیره‌، یک نفر نماینده از هر کدام از مجامع خیرین استانی با معرفی رئیس مجمع‌، معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس و مدیر‌کل مشارکت‌های مردمی در جهت اولویت‌بندی و شناسایی مناطق مورد نیاز و تدوین برنامه‌های اجرایی‌، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور‌، دبیر کارگروه بین‌الملل‌، نماینده موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد داخل و خارج از کشور است‌.

وی در ادامه افزود: نماینده وزارت امور خارجه‌، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور‌، حضور در همایش داخلی و خارجی‌، تسهیل رفت و آمد اعضای کارگروه‌، شناسایی‌، ترغیب و جلب مشارکت خیرین‌، ایجاد شبکه با سفرای بازنشسته‌، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها در خارج از کشور‌، معرفی کارگروه بین‌الملل در جوامع خارج از کشور‌، ترغیب سفارت‌های فعال جمهوری اسلامی در کشور‌های مختلف برای برگزاری هرجه با‌شکوه‌تر همایش‌، از جمله اعضای مشورتی کارگروه بین‌الملل جامعه خیرین مدرسه‌ساز هستند‌.

‌میر‌باقری با اشاره به مواردی که بر عهده سازمان نوسازی مدارس است گفت: تمهیدات حقوقی‌، اداری و مالی و کمک به تشکیل نشست‌ها و همایش خارج از کشور‌، برگزاری همایش خارج از کشور توسط یک تیم اجرایی‌، تسهیل در رفع موانع در انتقال پول از جمله مواردی هستند که بر عهده سازمان نوسازی است.

رئیس کارگره امور بین‌الملل خاطر‌نشان کرد: این کارگروه غیر‌دولتی بوده و در قالب مجموعه‌ای از خیرین مدرسه‌ساز و جدا از بدنه ‌دولت در یک فضای کاملا مردمی مشغول خدمت‌رسانی است.

وی در ادامه بیان کرد: تشکیل مستمر جلسات هر سه ماه یک‌بار‌، احیای مجامع خیرین که در گذشته در خارج از کشور تشکیل شده و ‌برنامه‌ریزی و تلاش برای حفظ فرهنگ غنی و هویت ایرانی‌، اسلامی دانش‌آموزان‌، تلاش در جهت استمرار فعالیت مدارس ایرانی خارج از کشور‌، تاسیس مدارس ایرانیان خارج از کشور، تکمیل بانک اطلاعای خیرین با همکاری مجامع و وزارت امور خارجه و سازمان نوسازی‌، استفاده از ظرفیت‌های نهادهای دولتی و غیر‌دولتی‌، ترغیب خیرین در احداث و تجهیز مدارس‌، تولید محتوای مناسب و برگزاری نشست‌های از راه دور یا بهره‌گیری از امکانات سمعی‌، بصری ‌از جمله وظایف این کارگروه است‌.

‌میر‌باقری در پایان با اشاره به اینکه ‌آموزش و توانمند‌سازی اعضا‌، ارزیابی و بازنگری شیوه‌نامه و منابع مالی و حمایتی از جمله چالش‌های این کارگروه است اذعان داشت‌: تنظیم روابط کمیسیون در استان‌، شناسایی و جلب خیرین در حوزه مدرسه‌سازی و شرکت در جلسات کارگروه از جمله وظایف نمایندگان استانی است‌.

‌تدوین ساختار تشکیلاتی کمیسیون‌ها‌، هدف‌گذاری پنج ساله‌، تامین مسائل مالی‌، تصویر برنامه‌ها‌، تشکیل دبیر‌خانه کارگروه امور بین‌الملل در دفتر جامعه خیرین‌، حضور نمایندگان همه استان‌ها در این کارگروه‌، تدوین اهداف کمی پنج‌ساله کمیسیون از جمله پیشنهادات و ‌نظراتی بود که توسط اعضای جلسه در مورد کارگروه بین‌الملل مطرح شد.

در ادامه جلسه هیات مدیره‌، کلیات کارگروه مصوب شد و این کارگروه به کمیسیون تغییر نام یافت‌. همچنین در این جلسه چارت سازمانی جامعه خیرین به تصویب اعضا رسید.

این جلسه با حضور حمید‌رضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور‌، حاج اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین‌، ‌ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین‌، ‌محمد‌رضا جعفری مدیرعامل جامعه‌، علیرضا راشکی معاون برنامه‌ریزی مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس‌، اعضای هیات مدیره ( آقایان ‌میر‌باقری‌، ‌ملا‌احمدی، ‌شاهسوارانی‌، ‌قلم‌چی‌، رادمنش‌)، مهدی نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری‌، ‌مدیر‌کل نوسازی استان اردبیل‌، ‌مدیر‌عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل‌،  ‌معاون مدیرعامل  و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار