نشست تخصصی تولید محتوایی "کتاب شهروندان کوچک " ویژه نوآموزان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج(پانا) ـ با حضور مدیر کل آموزش و پرورش نشست تخصصی تولید محتوایی کتاب شهروندان کوچک ویژه نوآموزان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۳۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی تولید محتوایی "کتاب شهروندان کوچک " ویژه نوآموزان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کتاب شهروندان کوچک در انطباق با اسناد بالادستی و سند تحول است و به دلیل ضرورت و اهمیتی که تربیت یک شهروند در نظام آموزش و پرورش دارد تولید شده است.

علی شیر زهرایی افزود: اگر هنجار شکنی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی رخ می دهد اولین چیزی که به ذهن می آید این است که آموزش و پرورش چه کرده است.

وی تصریح کرد: تربیت به معنای واقعی کلمه بسیار مهم است و رکن اساسی توسعه پایدار است، بر همین اساس با هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش کتابی برای پیش دبستانی نوشته شده است که نوآموزان را با وظایف شهروندی و حقوق شهروندی آشنا کنیم تا درآینده شهروندان خوبی داشته باشیم.

زهرایی کتاب شهروندان کوچک را شامل 5 فصل بیان کرد که ابعاد آموزشی آن بیشتر تصویری است و گفت: فصل اول این کتاب آشنایی با مشاغل است و در آن حرفه ها و شغل ها بر اساس اولویت آمده است، قصل دوم ایمنی بهداشت و محیط است و کودک در این فصل با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، آشنایی با نکات ایمنی در خانه، آمادگی جهت بلایای طبیعی آشنایی پیدا می کند.

وی ادامه داد: در فصل سوم کودک با قانون های اجتماعی مثل ایجاد حس مسولیت پذیری، رعایت حقوق همسایه، رعایت نظم و تربیت آشنایی پیدا می کند. فصل چهارم شامل صرف جویی در منابع آب است و فصل پنجم قوانین محیط زیست مثل علاقمندی به طبیعت، حفاظت از مکان های تفریحی می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش نیز در این نشست یکی از رسالت های آموزش و پرورش را ترویج فرهنگ اخلاقی دانست و گفت: ما باید به کمک سایر دستگاهای هر جا که آسیب و ناهنجاری وجود دارد ورود پیدا کنیم و کار فرهنگ سازی را به خوبی انجام دهیم.

هادی زارع پور تاکید کرد: ما وظیفه داریم که حداقل نسل جدید را از آسیب های که در جامعه وجود دارد حفظ کنیم تا در آینده شاهد هنجار شکنی کمتری باشیم.

وی دوره پیش دبستانی را مهم ترین دوره ای دانست که باید هنجارها در آنجا آموزش داده شود و گفت: اگر از دوره پیش دبستانی شروع کنیم و رفتارهای اجتماعی را نهادینه کنیم در آینده نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار