برنامه‌های رادیو ویژه سوگ پیشوای ساجدان

تهران (پانا) - شبکه‌های رادیویی در سوگ امام زین العابدین (ع) ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیدند که روایتگر نقش امام سجاد (ع) در زنده ماندن پیام عاشورا است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های رادیو ویژه سوگ پیشوای ساجدان

25 محرم به روایتی مصادف با شهادت امام زین العابدین (ع) است. از همین روز شبکه های رادیویی برنامه‌هایی همچون «خانه دوست اینجاست»، «سهم من»، «یادگار عاشورا»، «سرچشمه»، «محیا»، «روزیِ نو»، «دل آهنگ»، «حماسه اشک»، «روشنا» و ... پخش می شوند.

رادیو ایران؛ بررسی صحفیه سجادیه

رادیو ایران ویژه سالروز شهادت امام سجاد (ع) ویژه برنامه‌های مختلفی را تقدیم می‌کند. برنامه «خانه دوست اینجاست» با اجرای حمیدرضا رضایی به بررسی صحیفه سجادیه می پردازد.«خورشید نامه» عنوان ویژه برنامه دیگری است که با محوریت نقش امام سجاد در زنده ماندن پیام عاشورا با اجرای محمد اطهری روانه آنتن می شود.«نوبت نوا» به پخش نواهای مذهبی و مناسبتی با اجرای فاطمه میناخانی اختصاص دارد.«راه شب» به گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) می پردازد. برنامه های «سلام صبح بخیر» و «خانه و خانواده» در بخش های مختلف به گرامیداشت این موضوع می پردازند. «به افق آفتاب» به بررسی سجایای اخلاقی امام سجاد و نقش ایشان در فرهنگ عاشورایی تبین نقش ایشان در حفظ اسلام می پردازد.«باغ ارغوان» هم با اجرای مریم نشیبا نغمات آیینی را تقدیم مخاطبان می کند.

رادیو جوان؛ همراه با سهم من

شبکه رادیویی جوان در سالروز شهادت امام سجاد (ع) ویژه برنامه «سهم من» را تدارک دیده است. همچنین برنامه های دیگر رادیو جوان از جمله "جوان ایرانی سلام"، "رادیوم"، "جورواجور"، "جوونی مجاز" به شخصیت حضرت زین العابدین (ع) می پردازند و درباره صحیفه سجادیه که شامل نیایش‌های این حضرت است گفتگو خواهد شد. 

رادیو فرهنگ؛ معرفی آثار مکتوب اندیشمندان

شبکه رادیویی فرهنگ برنامه های مختلفی از جمله «یادگار عاشورا» و «پیشوای ساجدان» را به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) پخش می کند. برنامه « کتاب فرهنگ» با موضوع نگاهی به صحیفه سجادیه و رساله حقوقی امام سجاد (ع) و معرفی کتاب هایی که درباره آن امام‌همام نوشته شده، روانه آنتن خواهد شد. گروه ‌تولید‌ و‌تامین این شبکه رادیویی با هدف تبیین نقش امام سجاد (ع) در حفظ اسلام و بررسی نقش محوری امام سجاد (ع) در رهبری شیعیان،‌ وضعیت سیاسی واجتماعی عصرامامت ایشان، برنامه «پیشوای ساجدان» را پخش خواهد کرد .برنامه «یادگار عاشورا» با موضوع روایتگری حضرت امام سجاد (ع) از واقعه عاشورا پخش می شود. برنامه های «سرزمین من» و«ققنوس» در بخش های مختلف به نقش هنر ‌وادبیات در فرهنگ محرم اشاره خواهند کرد.

رادیو تهران؛ پخش مداحی و مرثیه سرایی 

برنامه «باغ فیض» از رادیو تهران با استقرار در امامزاده ابوالحسن شهر ری با موضوع شهادت امام سجاد(ع) و پخش مداحی ها و مرثیه سرایی ها تقدیم فرهیختگان می شود. مسابقه رادیویی «سرچشمه» با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با زندگی و سیره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه با شرکت علاقه مندان در این مسابقه پخش خواهد شد. «باغ فردوس» به صورت ویژه به زندگی و سیره امام زین العابدین(ع) اختصاص یافته است.برنامه های «شهر آفتاب» و «تهران من» به این مناسبت می پردازند.

رادیو قرآن؛ با محیا

برنامه «محیا» کاری از گروه آموزش و علوم قرآنی رادیو قرآن است که با اجرای تیمور کوشکی، حمید عبیری، کتایون درویشی و آقاجانی به شهادت امام سجاد (ع) می پردازد و کارشناسان پیرامون این موضوع صحبت خواهند کرد.

رادیو معارف؛ روایت غربت

رادیو معارف با ویژه برنامه «روایت غربت» با گویندگی حسن حیدرزاده به شرح و تبیین خطبه امام سجاد (ع) می پردازد. حجت الاسلام فرهاد عباسی آموزه های خطبه ایشان را مورد بررسی قرار می دهد. «حماسه اشک» با حضور حجت الاسلام محمد جواد عصاری به اهمیت گریه برای اهل بیت (ع) و بررسی سیره امام سجاد (ع) در اشک و گریه برای امام حسین (ع) می پردازد. گزارش، مداحی و شعرخوانی استاد فلاح از دیگر برنامه های این شبکه است.

رادیو نمایش؛ «روشنا» 

رادیو نمایش به مناسبت شهادت حضرت زین العابدین (ع) ویژه برنامه " روشنا " را به تهیه کنندگی و نویسندگی نسیم السادات صباغان و گویندگی مهرناز شعبانی به صورت زنده به روی آنتن می برد.

رادیو اقتصاد؛ بیان جلوه های سخاوت 

رادیو اقتصاد به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین (ع) در مجله صبحگاهی «روزیِ نو» ارزش و جایگاه سخاوت‌مندی در دین اسلام را مورد توجه قرار می‌دهد. جلوه‌های سخاوت در سیره و زندگی امام سجاد(ع)، مفهوم رهبری سخاوتمندانه، راهکارهای پرورش روحیه‌ بخشندگی و وجوه افتراق سخاوت و اسراف از محورهای گفتگو در برنامه است.

رادیو صبا، تاثیرات دعا در زندگی

شبکه رادیویی صبا به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) با ویژه برنامه‌های متنوعی با مخاطبان همدل و همنوا می‌شود. این شبکه رادیویی برنامه موسیقی محور «نواهنگ» را با پخش موسیقی و ترانه‌هایی به مناسبت این شب راهی آنتن می کند. ویژه برنامه «سرگذشت» با موضوع بررسی منابع صحیفه سجادیه و تاثیر دعا در زندگی تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه «دل آهنگ» با پخش موسیقی وخوانش دلنوشته‌ها به گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) می‌پردازد. برنامه «ساده و صمیمی» با رویکرد تعامل با مخاطبان به پخش دلگویه‌ها و دلنوشته‌های مخاطبان با امام سجاد(ع) اختصاص دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار