در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

اولین جلسه شوراهای مشورتی افراد با نیازهای ویژه برگزار شد

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های تهران عنوان کرد به‌کارگیری اندیشه‌های نوین برای ارائه بهینه خدمات به دانش‌آموزان هدف از طریق مشارکت اولیاء و همکاران در عرصه تعلیم وتربیت بازدهی بیشتری در امر آموزش دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه شوراهای مشورتی افراد با نیازهای ویژه برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عبدالرضا دژن رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه با تاکید بر اهمیت مشارکت اولیاء در نظام تعلیم و تربیت و فرآیند آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح با شعار درباره‌ ما، بدون ما، هرگز توسعه مشارکت‌ها و به منظور بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های افراد، موسسات و سازمان‌های مردم نهاد، ضرورت تشکیل شورای مشورتی متشکل از همکاران دارای معلولیت در گروه‌های با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی و نیز والدین دارای فرزند معلول در گروه‌های کم توان ذهنی، طیف اتیسم و چند معلولیتی آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران مورد تاکید است.

او گفت: نقش والدین در تعلیم و تربیت بویژه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی در زمان کرونا پر رنگ تر از همیشه است و مشارکت اولیا در تعلیم و تربیت موجب ارتقای کیفیت آموزش، شکوفایی استعدادها و مهارت های دانش‌آموزان می‌شود.

دژن ادامه داد: تعامل و مشارکت‌پذیری اولیاء و همکاران و استفاده از توانایی‌هایشان با حضور در شورای مشورتی میسر می‌شود، در واقع این شورا، بسترهای لازم را برای ورود اولیاء و همکاران با معلولیت به عرضه تعلیم و تربیت و اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و مدرسه‌ای را فراهم می‌کند، شورای‌های مشورتی فضایی برای مشارکت و مسؤولیت پذیری، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس و حضور بیشتر در فعالیت‌های مربوط به دانش‌آموزان نیازهای ویژه را سبب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار