مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

تاثیرگذاری 30 درصدی نمرات نهایی در کنکور

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 30 درصد نتایج امتحانات کتبی خردادماه 98 در کنکور سراسری تاثیر قطعی خواهد داشت، تصریح کرد: برای افرادی که پشت کنکور هستند از منابع قدیمی و برای دانش آموزان داوطلب از منابع جدید در کنکور 98 سوال طراحی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۴۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرگذاری 30 درصدی نمرات نهایی در کنکور

احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در حالی که میانگین فرسودگی مدارس کشور 30 درصد است این وضعیت در ناحیه دو اردبیل به 41 درصد رسیده و ما در ناحیه دو اردبیل در بیش از 100 واحد آموزشی نیاز به تخریب و بازسازی داریم .

وی با بیان اینکه در ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل نیز به دلیل واقع شدن شهرک‌های جدیدالاحداث نیاز به توسعه فضای آموزشی داریم، خاطرنشان کرد: این کمبود فضا به حدی است که ما هر سال باید 16 مدرسه 9 کلاسه در ناحیه یک آموزش و پرورش احداث کنیم تا پاسخگوی تراکم دانش‌آموزی باشیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در دهه اخیر بیش از 10 هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی اردبیل افزوده شده است، گفت: ما در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد به دلیل تراکم دانش‌آموزی با کمبود فضا روبرو هستیم .

ناصری در ادامه به مصوبه قبلی شورای آموزش و پرورش در عودت ساختمان آموزشی در مشگین‌شهر از طریق دانشگاه محقق اردبیلی به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: قرار است تا مهرماه این تحویل و تحول انجام شود تا در فضای آموزشی 18 کلاسه دانش‌آموزان این شهرستان مشغول تحصیل شوند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در اجرای ماده 16 که شهرداری باید به ازای صدور مجوز برای احداث پاساژ و مجموعه‌های تجاری 5 درصد ارزش زمین را به ازای هر مترمربع به صورت نقد به حساب آموزش و پرورش واریز کند که ما در بررسی از 20 استان کشور به این جمع‌بندی رسیدیم که در اکثر استا‌ن‌ها این ماده قانونی اجرا نشده و تنها در 5 استان در اجرای مصوبه تاکید شده که با تاکید استاندار اردبیل قرار شد این ماده قانونی اجرا شود تا شهرداری از این محل منابع مدنظر آموزش و پرورش را به حساب درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش واریز کند .

ناصری بیان کرد: درآمدهای حاصل از این محل صرف تملک و ساخت فضاهای آموزشی خواهد شد که امیدواریم منابع خوبی از این محل به آموزش و پرورش اختصاص یافته و زمینه اجرای پروژه‌ها فراهم آید .

وی گفت: 23 درصد مدارس واقع در ناحیه دو اردبیل دوشیفته فعالیت می‌کنند که با بهره‌برداری از پروژه حیات طیبه در قالب 36 کلاس درس دو مدرسه در شهرک‌های جدیدالاحداث و مدرسه هاجر بخشی از کمبود فضای آموزشی در اردبیل برطرف خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان میانگین فضای آموزشی را در اردبیل 5.7 صدم مترمربع اعلام و تصریح کرد: این میانگین در بالاترین سطح مربوط به استان یزد و 8.80 صدم مترمربع است .

ناصری به تهیه و تدوین پروژه مهر اشاره و اظهار کرد: ما در قالب کارگروه‌های مختلف از چند ماه پیش کارهای اجرایی را برای آغاز مهر باشکوه همراه با آرامش شروع کردیم و تلاش می‌کنیم تا بهترین فضا، امکانات و تجهیزات را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم .

وی از ارسال تجهیزات بهداشتی، آموزشی، هنرستانی، هوشمندسازی مدارس شهری، روستایی و عشایری و همچنین افزایش فضای آموزشی و بهسازی و رنگ‌آمیزی برخی از مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با مشارکت نوسازی مدارس اغلب واحدهای آموزشی استان به سیستم گرمایشی مجهز شدند و در کنار ساخت و بهره‌برداری از واحدهای آموزشی همزمان با شروع سالتحصیلی چندین سالن و نمازخانه در مدارس استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: سعی می‌کنیم تا براساس سند تحول بنیادین در بخش‌های مختلف نظیر ساختمان، تجهیزات، نیروی انسانی و همچنین حضور دانش‌آموزان در مدارس و همراهی اولیای آنها برنامه‌ریزی‌ها را به نحوی انجام دهیم تا مشکلات و نارسائی‌ها برطرف شود .

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل به سابقه یکصد ساله آموزش و پرورش در اردبیل آن هم به شکل مشارکتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در شهرستان اردبیل 801 مدرسه برای 108 هزار دانش‌آموز ارائه خدمات می‌کنند که بیش از 48.5 درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در این شهرستان تحصیل می‌کنند .

یوسف احمدی به تنوع مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، اداری - مالی، عمرانی و رفاهی - خدماتی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل از بیشترین فضای آموزشی فرسوده رنج می‌برد به طوری که 41 درصد مدارس ناحیه دو اردبیل نیاز به تخریب و بازسازی دارد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در این ناحیه 407 باب مدرسه در قالب 6 هزار کلاس درس در سالتحصیلی جدید فعالیت خواهد کرد به طوری که بیش از 60 درصد دانش‌آموزان این ناحیه در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند .

اسماعیل ابراهیمی به بحران کمبود فضای آموزشی در این ناحیه به دلیل تعدد شهرک‌های جدید‌الاحداث اشاره و خاطرنشان کرد: باید در هر سال 16 مدرسه 9 کلاسه در این ناحیه احداث شود که برای مهرماه امسال به همت مجمع خیرین تنها چهار باب مدرسه آماده افتتاح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار