کمک ۱.۵ میلیارد دلاری نظامی پنتاگون به اوکراین

تهران (پانا) - وزارت دفاع آمریکا یک بسته حمایت نظامی جدیدی برای اوکراین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۱.۵ میلیارد دلاری نظامی پنتاگون به اوکراین

وزارت دفاع ایالات متحده بسته حمایتی جدیدی برای اوکراین اعلام کرد که ارزش آن ۱.۵ میلیارد دلار بوده و شامل سامانه‌های پدافند هوایی، مهمات ضدتانک و دیگر تسلیحات خواهد بود.

پنتاگون اعلام کرد این بسته حمایت نظامی از محل بودجه کمک‌های امنیتی اوکراین تأمین خواهد شد و هدف از تهیه آن افزایش قدرت پدافند هوایی اوکراین، تأمین سلاح‌های ضد تانک و نگهداری و تعمیر تجهیزاتی است که آمریکا از آغاز جنگ تا امروز به کی‌یف ارسال کرده است.

در این بسته مهماتی برای سامانه‌های موشکی NASAMS، موشک‌های RIM-۷ برای سامانه‌های پدافند هوایی، تجهیزات جنگ الکترونیک و مهمات سامانه راکتی «هایمارس» وجود دارد.

این بودجه همچنین به آمریکا این امکان را می‌دهد تا مهمات توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی‌متری و ۱۰۵ میلی‌متری، خمپاره‌های ۱۲۰ میلی‌متری، موشک‌های هدایت‌شونده TOW و سامانه‌های ضد زره «جاولین» و AT-۴ را به اوکراین ارسال کند.

پنتاگون این بسته را در حالی اعلام کرد که ساعاتی پیش «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید از تصویب بسته جداگانه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار خبر داد که از محل اختیارات شخص رئیس‌جمهور تهیه شده و به تایید کنگره نیاز ندارد. این بسته ۲۰۰ میلیون دلاری شامل مهمات سامانه‌های پدافند هوایی، مهمات سامانه‌های راکتی، مهمات توپخانه و سلاح‌های ضد تانک خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار