هشدار نارنجی دریایی در پی مواج شدن خلیج فارس

تهران (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور ۲ هشدار سطح زرد و نارنجی، جوی و دریایی در استان خبر داد و گفت: دریا مواج خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نارنجی دریایی در پی مواج شدن خلیج فارس

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: براساس داده‌های هواشناسی، دو هشدار در سطح زرد و نارنجی برای روزهای آینده صادر شده است. 

وی زمان هشدار سطح زرد هواشناسی را از اواخر امروز دوشنبه، ۸ مرداد اعلام کرد و گفت: براثر این سامانه تا پایان هفته شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق، افزایش سرعت باد و گرد و خاک موقتی هوا در ارتفاعات استان با تأکید بر مناطق بشاگرد ، حاجی آباد و بستک خواهیم بود.

وی به مردم استان توصیه کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین درخصوص اثرات هشدار نارنجی دریایی که از اواخر امروز شروع می شود، توضیح داد: این سامانه نیز تا پایان روز چهارشنبه ۱۰مردادماه، مناطق مرکزی و ساحلی تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس را تحت تأثیر دارد.

حسن زاده با اشاره به وزش بادهای نسبتاً شدید در جنوب شرقی، افزود: دراین مدت احتمال افزایش طول موج تا ۲۰۰ سانتی متر در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس وجود دارد که صیادان، دریانوردان، ورزشکاران دریایی و آبزی پروران لازم است نکات ایمنی را در تردد، تفریحات و محافظت از تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی رعایت کنند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار