سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

هزینه کرد 284 میلیون در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

بیرجند(پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و چالش های فرهنگی شناخته شده مبلغ 284 میلیون تومان در قالب 14 طرح در آموزش و پرورش استان هزینه شد.

کد مطلب: ۸۳۱۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هزینه کرد 284 میلیون در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

علی اصغر موسوی کیا صبح امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان جنوبی تنها از عهده 9 دستگاه متولی ساخته نیست و تحقق این مهم نیازمند بسیج عمومی و عزم جهادی است.

وی با اشاره به اجرای اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد)، تصریح کرد: این طرح در 12 مدرسه دردوره های مختلف شهرستان های بیرجند و درمیان و با مشارکت 2 هزار و 465 دانش آموز دخترو پسر این دو شهرستان اجرا شد.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از آموزش296 نفر از کارکنان مدارس مجری این دو شهرستان در 3زمینه ارتقای مهارت های پیشگیرانه، غربال گری و آشنایی با سامانه نماد خبر داد و افزود: اجرای طرح تقسیم کارملی برای کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی یکی دیگر از طرح های اجرا شده در آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

موسوی کیا با اشاره به آموزش 8 هزار و 582 معلم استان در قالب 172 کارگاه و با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در راستای اجرای طرح فوق تصریح کرد: همچنین در جریان اجرای این طرح بیش از 3 هزار ولی دانش آموزان دوره ابتدایی و پیش دبستانی در قالب 15 کارگاه آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی، از اجرای مسابقه فردا در دستان من در مدارس متوسطه دوره های اول و دوم استان و توسعه ورزش دختران به عنوان دیگر برنام های اجرا شده توسط آموزش و پرورش یاد کرد و ادامه داد: به منظور توسعه ورزش دختران مدارس دخترانه مناطق محروم استان تجهیز شد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح المپیاد ورزشی بین دانش آموزان دخترو پسر استان ادامه داد: بیش از یک صد نفر از دانش آموزان دختر استان به صورت حرفه ای در زمینه ورزش قهرمانی فعالیت می کنند، که دانش آموزان دختر استان موفق به کسب رتبه سوم کشور در مسابقات ورزش های بومی محلی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار