مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد:

ارتقاء شاخصهای آموزشی وپرورشی/نظارت وارزیابی اساس تحقق برنامه ها

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: فرآیند نظارت و ارزیابی اساس تحقق برنامه ها و اهداف یک سیستم است.

کد مطلب: ۶۷۳۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی درصبح امروز در جلسه هماهنگی ارزیابان کشوری در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: دستگاه تعلیم وتربیت استان در طول چهار سال گذشته با وجود محدودیت های اعتباری، اقدامات بزرگی را با رویکرد استفاده بهینه از کمترین امکانات جهت رسیدن به اهداف ترسیم شده انجام داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: در طول دولت یازدهم جهت گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهشسرا و پوشش تحصیلیارتقاء چشمگیری یافته است.

وی اظهار کرد: در شروع سالتحصیلی دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی با بیش از 7 هزار مدرسه دایر، 700 هزار دانش آموز و 45 هزار معلمان استان کار خود با عملیاتی نمودن نظام جامع برنامه ریزی از ستاد تا کف کلاس درسی شروع کرده است.

پاشایی یادآور شد: آذربایجانشرقی دو سال پیاپی است که در رتبه های زیر10،100 و1000 بعد ازتهران مقام دوم کشوری را کسب کرده که این امر نشانگر کارنامه در خشان دستگاه تعلیم وتربیت می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اذعان داشت: فرآیند نظارت و ارزیابی اساس تحقق برنامه ها و اهداف یک سیستم است.

این مقام مسئول ادامه داد: نتایج حاصل از ارزیابی در حوزه آموزش و پرورش نقشه راهی است که یک سال مدیران را هدایت و راهنمایی می کند.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت استان عناصر برنامه ریزی، اقدام و عمل و منابع مالی را لازمه اجرای هر برنامه عنوان کرد و افزود: مهمتر از موارد یاد شده تنها با داشتن سیستم نظارت و ارزیابی می توان به تحقق حتمی برنامه ها امیدوار بود.

پاشایی در پایان خاطر نشان شد: نظارت ارزیابان در راستای روان سازی، بهینه سازی، تسهیل امور، اصلاح و بهبود روندها و حل گره های پیدا و پنهان آموزش وپرورش صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار