تعیین نمایندگان شوراهای شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نمایندگان خود را در سه شهرستان تهران، ری و شمیرانات بر اساس رأی گیری و برای هر شهرستان سه نفر تعیین کردند.

کد مطلب: ۶۵۸۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در جریان تعیین نمایندگان شورای شهر تهران در شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات که در دومین جلسه علنی این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت محسن هاشمی ریاست شورا با اشاره به پیشنهاد برخی از اعضا برای تعویق این دستور جلسه به دو جلسه آینده شورا گفت: اگر موافق تعویق این دستور جلسه هستید باید برای آن رأی گیری انجام شود.

در ادامه مجید فراهانی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: آئین نامه دادرسی شوراهای شهر و روستا مصوب هیات وزیران در ماده 4 به صراحت عنوان کرده که اعضای شورا در اولین جلسه باید هیات رئیسه، سخنگو و نمایندگان شورا در شوراهای شهرستان را انتخاب کنند. لذا انتخاب نمایندگان شورا در شوراهای اسلامی شهرستان باید در جلسه قبل انتخاب می‌شدند که به دلیل کمبود وقت انجام نشد. بی تردید با تعویق این دستور جلسه مخالف هستم.

حق شناس نیز در تذکری ضمن اعلام مخالفت خود با تعویق این دستور جلسه تاکید کرد: ریاست شورا اعلام نکردند که چه افرادی تعویق پیشنهاد را داده‌اند و آیا این پیشنهاد به صورت مکتوب بوده است؟

سید حسن رسولی نیز در این جلسه به عنوان موافق پیشنهاد تعویق دستور جلسه شورا گفت: شورای عالی استان‌ها و شوراهای فرادست پس از طی مراحل قانونی شکل می‌گیرند. نیاز است که فرصت داشته باشیم برای شکل گیری شوراها تصمیمات درستی را بگیریم.

در ادامه جلسه شورای شهر تعویق این دستور کار، مورد موافقت اعضاء قرار نگرفت؛ لذا پس از رأی گیری برای شورای شهرستان تهران آقایان الویری با 17 رأی، رسولی با 16 رأی و خانم امانی با 13 رأی انتخاب شدند. همچنین برای شهرستان ری آقایان خلیل آبادی با 19 رأی، خانم خداکرمی با 15 رأی و نظری با 14 رأی انتخاب شدند.

برای انتخاب سه نماینده شورای شهرستان شمیرانات نیز پس از رأی گیری مسجدجامعی با 12 رأی و فخاری با 12 رأی انتخاب شدند که نفر سوم با توجه به تساوی تعداد آرای فراهانی و حق شناس، بار دیگر رأی گیری تکرار شد که نهایتا فراهانی با 15 رأی به عنوان سومین نماینده شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در شورای اسلامی شهرستان شمیرانات انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار