دمای هوا در بصره عراق به ۵۰ درجه رسید؛

گرمای هوا و گردوخاک؛ ۲ پدیده پُرتکرار شهرهای زیارتی عراق

تهران (پانا)- رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های بین‌المللی هواشناسی، امروز هفت شهر عراق در فهرست گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی قرار گرفتند و بصره عراق با دمای ۵۰ درجه سلسیوس، گرمترین ایستگاه اصلی هواشناسی جهان شد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
گرمای هوا و گردوخاک؛ ۲ پدیده پُرتکرار شهرهای زیارتی عراق

«صادق ضیائیان» افزود: علاوه بر این، شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای ۴۹.۹ درجه سلسیوس به صورت مشترک در رده دوم گرمترین ایستگاه های بین المللی هواشناسی (اصلی) قرار گرفتند.

وی بیان‌داشت: در فهرست امروز گرمترین ایستگاه های اصلی هواشناسی، هفت شهر عراق، شهر آباده ایران و ۲ شهر از عربستان و کویت به چشم می خورد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه‌داد: بر اساس اطلاعات واصله، امروز بیشینه دمای هوا در کربلا به بیش از ۴۸ درجه سلسیوس رسید.

ضیائیان گفت: آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی نشان می دهد که باد و گردوخاک و گرمای هوا دو پدیده مهم شهرهای زیارتی عراق تا اواخر هفته است.

وی اضافه‌کرد: پیش بینی می شود بیشینه دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق تا آخر هفته به محدوده های ۴۵ تا ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح‌کرد: شرایط گرمای هوا و باد و گردوخاک با نوسانات جزئی برای چهار پایانه مرزی «خسروی» در کرمانشاه، «مهران» در ایلام و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان پیش بینی می شود.

ضیائیان خاطرنشان‌کرد: انتظار می رود بیشینه دما هوا در این چهار پایانه مرزی در روزهای آینده به ویژه روز دوشنبه به محدوده ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که شرایط جوی مرزهای «تمرچین» در آذربایجان غربی و «باشماق» در کردستان مساعدتر از سایر پایانه هاست؛ به طوری که انتظار می رود بیشینه دمای این ۲ منطقه تا اواخر هفته در محدوده های ۲۸ تا ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار