نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل:

اخلاق فرزندان خود را به آموزه های قرآنی مزین کنیم

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل :گفت: اگر اخلاق فرزندانمان را با آموزه های قرآنی مزین کنیم، بدون شک فرهنگ سازی قرآنی در جامعه رشد خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۳۷۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، در دیدار با اعضای ستاد استانی برگزاری مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز با اشاره به شرایط مناسب گردشگری و اقلیمی استان اردبیل، اظهار داشت: با در نظر گرفتن اینکه استان اردبیل از شرایط خوب اقلیمی و نیز پتانسیل مناسب گرشگری در منطقه را دارا می باشد، لذا باید مسؤولان استانی از میزبانی چنین رویدادهای فرهنگی و قرآنی استقبال کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان اردبیل جایگاه بزرگی در جامعه تشیع دارد، تصریح کرد: حکومت شاه اسماعیل صفوی دوران یکپارچه شدن ایران و تقویت تشیع بود، که جایگاه اردبیل در این دوران در عالم اسلام تثبت شد.

امام جمعه اردبیل میزبانی مسابقات کشوری قرآن را در استان اردبیل، بعنوان موقعیت بزرگی برای استان اردبیل یاد کرد و پیشنهاد داد: از موقعیت بدست آمده باید در جهت ایجاد یک مجموعه بزرگ فرهنگی و تربیتی در اردوگاه مقدس اردبیلی واقع در شهرستان سرعین استفاده کنیم، چراکه این شهرستان ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری در منطقه و جهان دارد، که بدینوسیله می توان آن را ارتقا داد.

در این دیدار مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز طی سخنانی با بیان اینکه رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه قرآنی، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی از جمله اهدافی است که وزارت آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز تعقیب می کند، اظهار داشت: معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری، ایجاد فضای معنوی و تلاش برای احراز رتبه های قابل قبول برای دانش آموزان استان نیز جزو اهداف آموزش و پرورش استان می باشد.

احمد ناصری با عنوان اینکه بخش پژوهشی مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در استان اردبیل برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از 20 تیرماه بمدت 8 روز 960 نفر پسر و دختر در بخش پژوهشی قرآن به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه با عنوان اینکه در این رویداد قرآنی ارگان های علمی، فرهنگی و انتظامی وامنیتی ، از جمله شهرداری، دانشگاه محقق اردبیلی و همچنین سپاه حضرت عباس (ع) استان همکاری خواهند داشت، از ایجاد غرفه معرفی استان اردبیل، مفاخر شناسی، ارایه نرم افزار و برنامه های قرآنی واجرای برنامه های تفریحی و آموزشی دیگر خبرداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار