مدال‌آور المپیاد زیست‌شناسی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تجربه و تخصص دارد؛ برنامه‌های علیرضا کاظمی خیلی مفید است

تهران (پانا) - مدال‌آور طلای المپیاد زیست‌شناسی درباره وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت؛ یکی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی برقراری عدالت آموزشی است که ما به آن بسیار نیازمندیم.

کد مطلب: ۱۴۹۴۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مدال‌آور المپیاد زیست‌شناسی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تجربه و تخصص دارد؛ برنامه‌های علیرضا کاظمی خیلی مفید است

محمدمهدی علی‌اصغری در گفت‌وگو با پانا درباره وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: «یکی از مسائلی که باید در زمینه انتخاب وزیر آموزش و پرورش توجه شود، همان تجربه‌محور بودن و تخصص‌محور بودن مهارت‌های وزیر است که ایشان این ویژگی را دارند. من برنامه‌های ایشان را نگاه کردم و از نظر من برنامه‌های خیلی مفیدی بود. یکی از بحث‌هایی که در برنامه‌های ایشان دیده می‌شود راجع به عدالت آموزشی است که ما به این عدالت بسیار نیاز داریم.»

مدال‌آور طلای المپیاد زیست‌شناسی گفت: «در بسیاری از زمینه‌ها این نیاز وجود دارد که یکی از مثال‌های آن المپیاد و امتحان‌های دیگر و هر موقعیت دیگری است که برای دانش‌آموزان فراهم شود تا از استعدادشان استفاده کنیم. این فرصت‌ها اگر برای همه دانش‌آموزان به یک نحو و به یک شکل فراهم شود، هم استعدادهای بیشتری ظهور پیدا می‌کنند، هم آن دانش‌آموز حس مفید بودن می‌کند. اگر این مشکل برطرف شود، اتفاق بسیار خوبی است.»

حمایت از نخبگان باعث اجرای عدالت است

وی افزود: «یکی از راه‌های تقویت عدالت آموزشی می‌تواند این باشد که ما از نخبه‌ها حمایت کنیم. این امر از چند جهت می‌تواند سودده باشد. این کار به صورت مستقیم‌تر می‌تواند روی پیشبرد علم تاثیر گذارد و این پیشبرد علم به نوبه خود می‌تواند بر تولید کشور و افزایش سواد جامعه تاثیرگذار باشد.»

علی‌اصغری درباره دیگر مزیت توجه به نخبگان گفت: «حمایت از نخبگان تاثیری همگانی دارد. بالاخره نخبگان در آینده شاگردهایی پرورش می‌دهند. نخبگان به واسطه موقعیتی که دارند به صورت مستقیم‌تر مثل هیات علمی یا معلمان خود در نهایت شاگردهایی را پرورش می‌دهند و این هم به نوبه خود در آینده کمک می‌کند.»

مدال‌آور طلای المپیاد علمی زیست‌شناسی ادامه داد و گفت: «در زمینه عدالت آموزشی از یک طرف نسخه‌های زیادی داشتیم و حالا همه این افراد در نهایت به واسطه موفقیت‌هایی که کسب کردند یک نوع امید را در قشر جوان‌تر و نوجوان‌تر ایجاد کردند. همین امر هم می‌تواند به نوبه خود به آنان در زمینه عدالت آموزشی کمک کند.»

نخبگان به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر جامعه تاثیر می‌گذارند

وی همچنین افزود: «به نظر من در کل حمایت از نخبگان یکی از اموری است که می‌تواند کمک‌کننده باشد. برخی اثرات خیلی مستقیم و به راحت پس از انجام تاثیر می‌گذارد. برخی از این اقدامات نیز اثر طولانی مدت‌ داشته و در آینده تاثیرگذار‌تر خود را نشان می‌دهد و به واسطه همین می‌تواند کمک کننده باشد. نخبگان و یا هر فردی که حمایت کردن از آن می‌تواند آینده مطلوب را فراهم کند، برای ارتقای ایران مهم است.»

علی‌اصغری با تاکید بر فرصت‌های پیش‌آمده در نتیجه حمایت از نخبگان گفت: «عدالت آموزشی فقط بحث المپیاد نیست. تقریبا خیلی از فرصت‌ها که یکی از آنها المپیاد است، ما می‌توانیم حالا با فراهم کردن فرصت برابر برای همه کمک کنید که شرایط بهتر شود‌. به این مسئله عدالت آموزشی در کشور بسیار نیاز داریم. به بسیاری از دانش‌آموزان و بسیاری از افراد پراستعداد سراسر کشور هستند که حالا به دلایلی فرصت نشده استعدادهای‌شان شکوفا شود. اگر بتوان این عدالت را فراهم کرد به نظر من بسیار کمک کننده خواهد بود.»

خبرنگار : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار