مدیر روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

50 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی در طرح داناب مشارکت می کنند

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در طرح داناب که ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه است 50 هزار دانش آموز مشارکت می کنند.

کد مطلب: ۶۱۰۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمدرضا عزیزپور در جلسه کمیسیون تخصصی طرح داناب در محل سالن اجلاس سازمان دانش آموزی استان ضمن تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان برای توجه و اهتمام ویژه به طرح های آگاه سازی دانش آموزان اظهار داشت: هر طرح آگاه سازی باید از آموزش و پرورش شروع شود.

وی با بیان این که اخیرا در تحلیلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام 100 چالش بیان شده است که اولین مورد بیکاری و دومین آن هم چالش آب است، افزود: طبق نظر کارشناسان در صورت افزایش بی رویه استفاده از آب در 2 تا 3 دهه آینده بخش قابل توجهی از جمعیت ایران باید جا به جا شده و به مناطق دارای آب کوچ کنند.

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی تصریح کرد: غیر از باریکه شمالی که وضعیت خاصی دارد و بخش محدودی از شمال غرب کشور، بقیه مناطق کشور وضعیت نامناسبی دارند و اگر نتوانیم وضعیت آب در این مناطق را بهبود ببخشیم ناچار به مهاجرت خواهند شد.

عزیزپور با بیان این که رییس جمهور از سال 92 طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی مانند نصب کنتور هوشمند و مبارزه با حفاری های غیر مجاز چاه و ... را مورد تاکید قرار داده اند، ادامه داد: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش از برنامه های مهم برای حفظ منابع آب هستند که طرح دانش آموزی نجات آب یکی از این برنامه هاست که با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی دانش آموزان در خصوص مسایل و چالش های آب است.

وی با تاکید بر این که در هر شهرستان باید دبیرخانه طرح داناب ایجاد شود، اظهار داشت: برگزاری پیش آزمون و پس آزمون ها و پخش اقلام آموزشی برای معلمان و دانش آموزان، ارزیابی اولیه آثار از جمله اقداماتی هستند که باید تا 25 اردیبهشت توسط دبیرخانه های شهرستان انجام گیرند.

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: دبیران باید در کلاس در خصوص چالش های آب توضیح دهند و برای ایجاد انگیزش از افرادی که در این طرح کمک می کنند تقدیر به عمل آید.

عزیزپور ادامه داد: پرسش نامه ای تنظیم شده است تا میزان نگرش دانش آموزان قبل و بعد از توزیع اقلام آموزشی، سنجش شود.

وی گفت: پوسترهای طراحی شده به تمامی مدارس فرستاده می شود و آثار رسیده به دبیرخانه های شهرستان پس ارزیابی و انتخاب اولیه آثار برتر به دبیرخانه استانی ارسال شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار