مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

رادار هواشناسی پیشرفته دهه فجر در شهرستان گرمی افتتاح می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: رادار پیشرفته هواشناسی که در شهرستان گرمی در حال نصب و تجهیز است نیاز به 1.5 میلیارد تومان اعتبار دارد تا با تکمیل آن دهه فجر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

کد مطلب: ۵۳۳۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، علی دولتی‌مهراظهار کرد: ما در کارگروه طوفان، بلایای جوی و اقلیمی تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک مجموعه پیشقدم در ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌های اولیه از وضعیت جوی به سرعت اطلاعاتمان را در اختیار عموم مردم به ویژه بهره‌برداران کشاورزی قرار دهیم.

وی از توسعه هواشناسی کشاورزی در سال‌های اخیر به عنوان یک حرکت مبارک در کاهش آسیب‌ها و تلفات احتمالی خبر داد و تصریح کرد: اطلاع از وضعیت آب و هوایی در زندگی مردم نقش مهم و اساسی را دارد به طوری که همه افراد جامعه به ویژه کشاورزان و زارعان راغب هستند تا از رخدادهای جوی و اقلیمی و شرایط آب و هوایی مطلع شوند.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه براساس داده‌های هواشناسی و الگوها و نقشه‌های موجود سعی می‌کنیم به صورت دقیق و آنلاین وضعیت جوی را پیش‌بینی کرده و به دقت اطلاع‌رسانی کنیم، گفت: ما در استان اردبیل 80 ایستگاه هواشناسی داریم که با بهره‌گیری از آنها پایش جوی و آب و هوایی استان را به سرعت انجام می‌دهیم.

دولتی‌مهر به فعالیت‌های حوزه هوانوردی و کمک به فرودگاه برای افزایش ضریب ایمنی در نشست و برخاست هواپیماها اشاره کرد و افزود: ما پنجمین فرودگاهی بودیم که در کشور به سامانه هواشناسی خودکار در فرودگاه مجهز شدیم به طوری که با این بستر فراهم شده و نصب دستگاه آیلس دید افقی خلبان هم در مسیر باند و هم تنظیم ارتفاع به دقت و با مطلوبیت انجام شده و پرواز ایمنی را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما با تجهیزات موجود تا 10 روز قادر هستیم وضعیت جوی را به همراه اخطارهای هواشناسی از وضعیت پیش رو اطلاع‌رسانی کنیم ولی با راه‌اندازی رادار پیشرفته‌ای که در گرمی در حال تجهیز و راه‌اندازی آن هستیم، امیدواریم این پیش‌بینی‌ها با دقت بیشتر انجام شود.

دولتی‌مهر اضافه کرد: ‌برای نصب این رادار 5.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و یک میلیارد تومان از محل منابع سفر رئیس جمهور در قالب کارگروه مدیریت بحران هزینه شده و هم اکنون با 75 درصد پیشرفت در حال انجام است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: ‌برای افتتاح این پروژه تا دهه فجر نیازمند 1.5 میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم زمینه این کار فراهم آید تا در سایه این سامانه بتوانیم آشکارسازی پدیده‌های جوی را به شکل دقیق انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار