جشنواره دستاورد های کانون ها، گامی در جهت تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت اموزش و پرورش در حاشیه اماده سازی دومین جشنواره کانون های فرهنگی تربییتی سراسر گفت:جشنواره دستاورد های کانون ها ی فرهنگی تربیتی، گامی در جهت تحقق بخشی به شعار اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل است.

کد مطلب: ۵۳۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

مهدی علی اکبر زاده در حاشیه اماده سزی دومین دوره جشنواره دستاورد های کانون هافرهنگی تربیتی سراسر کشور در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت:قطعا دانش اموزان نیازمند فضایی هستند تا ازسایر نقاط کشور اثار سایرین را ببینند و تبادل تجربه بکنندو با تعامل اجتماعی با افراد دیگری نیز اشناشوند.درکشورما همه نوع فرهنگ وجود داردوما با برگزاری نمایشگاه فرصتی برای اشنایی دانش اموزانمان با اثارو فرهنگ وصنایع دستی ایجاد کردیم.

وی هم چنین افزود:درسال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل ...اموزش و پرورش اقدام کرد و دانش اموزان عمل کردند .بهترین اقدامی که درتوان ما بود تهیه کردن فضایی برای برگزاری چنین جشنواره ای بودو بهترین اقدامی که درتوان دانش اموزان ماست اثبات توانایی خود در تولید کالاهای داخلی و دستی است.
علی اکبر زاده با اشاره به توفیقات بدست امده از نخستین دوره برگزاری جشنواره اظهار داشت:ما نیزدر زمینه اموزش و پرورش به نوبه خود اقداماتی انجام دادیم اعم از اینکه در همایش ها و برنامه ها بجای تهیه ی کالا از فضای خارجی از کالاهای دست سازه دانش اموزان به عنوان هدیه استفاده کردیم.
علی اکبر زاده هم چنین با اشاره به ارتباطسند تحول بنیادین با جشنواره ای که در حال برگزاری است افزود قطعا سند تحول بنیادین خط مشی مارابیشتر مشخص کرد .اطلاع دارید که کانون های فرهنگی تربیتی سالیان سال است که فعالیت میکند اما شعار اقتصاد مقاومتی ماراملزم به این کرد که بیش از انچه که در ذهنمان بود وارد عمل شویم.
دانش اموزان ما برای یاد گرفتن پایه و اساس کارافرینی نیازمند فضایی برای کسب و کار و اموزش هستند وما این فضارا به همین جهت ایجاد کردیم وافراد بالا دستی این فضارا برای ما ایجاد کردند تا بهتربه فعالیت بپردازیم و ما باقدرت بیشتری وارد عمل شدیم.
وی تصریح کرد:باوجود این فضا دانش اموزان احساس خواهند کرد که زمانی که از اموزش و پرورش فارغ التحصیل شدندنیز میتوانند کارافرین باشند میتوانند با جمع اری یک گروه چندنفره یک تیم کارافرینی بوجود بیاورند و متوجه این امرشدند که هنوزدرفضای کشورما به هنرهای دستی تجسمی و سنتی اهمیت داده میشود...بسیاری از هنرهای ارزشمند دستی یا سنتی ما میتواند توسط دانش اموزان احیاشود.
رییس اداره فرهنگ هنری وزارت اموزش و پرورش ضمن اشاره به نگرانی های موجود مبتنب بر از بین رفتن فرهنگ ها ی اصیل ایرانی و اسلامی افزود:مانگرانیم که بسیاری از اثار ارزشمند و فرهنگی و سنتی ما با رحوم شدن استاد کارانها ازبین برود و حیاتی نداشته باشد اما دانش اموزان ما با حضور دراین فضا به احیا کردن هنرهاو اثار خودشان پی بردند و باید با استاد کار ها مراوده داشته باشند.ما رصد میکنیم که چه بسا استان هایی بودند که در فاصله این دوسال همین جشنواره را در سطح استان خدشان عملی کردند و این نشان دهنده این است که چه ما دستورالعمل بدهیم و چه ندهیم استانها به اهمیت جشواره واقف هستند و این جنب و جوش ناشی از علاقه در تک تک اعضا مشاهده میشود.
این یک دستورالعمل نیست بلکه یک جنب و جوش و خودانگیزگی بین دانش اموزان ماست که به کارخودایمان داشته و دوست دارند که مردم کشورمان به این اثار اهمیت بدهند و احترام بگذارند از نزدیک ببینند احساس کنند لمس کنند و این اثار را به نحو شایسته ای در منازل خوداستفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار