دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند نمی‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند، نمی‌توانند برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند نمی‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند

رجبعلی برزویی گفت: «‌از مهر امسال طرحی اجرا می‌شود که راتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجومعلم استفاده خواهد شد.»

وی اظهار کرد: «‌بر اساس این طرح دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند و دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یک‌سری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعدد که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند.»

برزویی افزود: «‌این دانشجویان از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.»

حال ممکن است این سوال برای دانشجویان ایرانی که خارج تحصیل می‌کنند، اما قصد بازگشت به کشور را دارند مطرح شود که آیا می‌توانند جذب دانشگاه فرهنگیان شوند؟

 رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: «‌دانشگاه فرهنگیان فقط معلمان را جذب می‌کند. دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند نمی‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.»

وی با بیان این‌که دانشگاه فرهنگیان مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی جهان را بر عهده خواهد گرفت؛ اظهار کرد: «‌ممکن است در آینده ما معلمانی را برای کشور‌هایی تربیت کرده و به خارج از کشور مخصوصا کشور‌هایی که با کشور ایران همسو هستند؛ بفرستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار