معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور مطرح کرد؛

لزوم ارتقای ارائه خدمات به خانواده زنان زندانی

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، با اشاره به اینکه خانواده‌های دارای زندانی و زنان دارای مشکلات که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند نیازمند توجه، حمایت آموزش‌های تربیتی و مهارتی هستند، گفت فرزندان این خانواده‌ها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند که باید نگاه و اهتمام ویژه‌ای برای اقدامات در این خصوص انجام شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارتقای ارائه خدمات به خانواده زنان زندانی

در نشست انسیه خزعلی با نمایندگان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، دبیر مرکز رصد و پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلان شهر تهران و جمعی از فعالان اجتماعی و خیران کشور ضمن بیان پیشنهادات؛ به بررسی چالش ها و موانع موجود پرداخته و بر تجمیع کمک‌ها و استفاده از کارکرد سازمان زندان‌ها تاکید شد. نگهداری به مدت محدود از فرزندان زندانیان و رسیدگی تربیتی فرهنگی و علمی نسبت به فرزندان زندانیان و تحت پوشش حمایتی و معنوی قرار دادن ایشان از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

خزعلی با اشاره به اینکه خانواده‌های دارای زندانی و زنان دارای مشکلات که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند نیازمند توجه، حمایت آموزش‌های تربیتی و مهارتی هستند، گفت: فرزندان این خانواده‌ها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند که باید نگاه و اهتمام ویژه‌ای برای اقدامات در این خصوص انجام شود.

وی گسترش و ارتقای خدمات کیفی موثر و به هنگام به خانواده زنان زندانی، هماهنگی نیروهای مردمی جهت امداد رسانی به خصوص با رویکرد تربیتی در ارتباط با آسیب‌های مرتبط با خانواده زندانیان و زنان آسیب دیده در حاشیه شهرها را از اهداف مهم این طرح برشمرد و بیان کرد: معاونت زنان و خانواده از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان زندانها و شهر داری قصد دارد حمایت لازم و پشتیبانی مورد نظر را نسبت به گروه‌های مردم نهاد تامین کند.

منبع : ايسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار