مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در گفت و گو با پانا:

توسعه فرهنگ کار آفرینی دانش آموزان از اهداف برگزاری هفته مشاغل است

مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز گفت: کمک به توزیع متوازن دانش آموزان در انتخاب رشته های تحصیلی متناسب با استعدادها و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی دانش آموزان از اهداف هفته مشاغل است.

کد مطلب: ۴۸۵۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

شبنم خداخواه در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که هفته معرفی مشاغل امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است گفت : آشنایی دانش آموزان با شاخه ها و رشته های تخصصی دوره دوم متوسطه، آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف در شهرستان تبریز، کمک به توزیع متوازن دانش آموزان در انتخاب رشته های تحصیلی متناسب با استعدادها و توسعه فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی دانش آموزان از اهداف هفته مشاغل است.

وی بااعلام اینکه برنامه های هفته مشاغل به جهت حساسیت ویژه از اول تا چهاردهم اردیبهشت ماه به مدت دو هفته برگزار می شود افزود: اول اردیبهشت با نام مشاوره و موفقیت تحصیلی، دوم اردیبهشت با عنوان مشاوره و آمایش شغلی، سوم اردیهشت با عنوان مشاوره و انتخاب آگاهانه تحصیلی شغلی، چهارم اردیبهشت با نام مشاوره و سلامت روان اجتماعی، پنجم اردیبهشت تحت عنوان روز مشاوره و اجرای شعار سال(اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل )، ششم اردیبهشت روز مشاوره و کارآفرینی و هفتم اردیبهشت روز مشاوره و خلاقیت و نوآوری نامگذاری شده است.

خداخواه تصریح کرد: حساسیت ویژه فرماندار تبریز و تاکیدات ایشان بر اجرای پربار برنامه های هفته معرفی مشاغل در جلسه شورای آموزش و پرورش بر حساسیت موضوع افزوده و این موضوع بیانگر نقش و رسالت ویژه مشاوران مدارس در توجیه و آشنا نمودن دانش آموزان با مشاغل مناسب و در نتیجه مبارزه با بیکاری در جامعه است .

وی ادامه داد : قبل از شروع هفته معرفی مشاغل جلسات تخصصی مشاوران مدارس را در محل هنرستان های ناحیه برگزار خواهیم نمود و هدف از این جلسات توجیه برنامه های هفته معرفی مشاغل و بازدید مشاوران از امکانات موجود در هنرستان های ناحیه است .

مسئول مشاوره ناحیه یک اذعان داشت : سیاست دولت و وزارت آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش می باشد و موفقیت در اجرای این سیاست مساوی با خوداشتغالی هنرجویان می باشد .

خداخواه با اشاره به اینکه کلانشهر تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است گفت : مشاغل خدماتی نیاز روز این کلانشهر بوده و توسعه و ترویج رشته های خدماتی در هنرستان ها لازم و ضروری است .

مسئول مشاوره آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز ضمن تشریح جزییات آیین نامه هدایت تحصیلی بیان کرد: طبق آیین نامه هدایت تحصیلی 5 آزمون استعداد، رغبت، شخصیت، ارزش‌های شغلی و ارزش‌های تحصیلی از دانش آموزان گرفته می شود و امتیاز این بخش نیز از ۲۰ به ۳۰ امتیاز افزایش یافته است همچنین؛نظر دانش‌آموز از ۵ به امتیاز ۱۰ پیش بینی شده است. نظر معلمان ۱۰ امتیاز، نظر مشاور ۱۰ امتیاز و نظر والدین نیز ۵ امتیاز در نظر گرفته شده است و مشاوران از اکنون دانش‌آموز و اولیای آنان را نیز در رابطه با هدایت تحصیلی آماده می کنند .

وی در پایان گفت ک چک لیست ارزیابی عملکرد برنامه های هفته معرفی مشاغل به مدارس ارسال گردیده است و مدیران و مشاوران در صورت داشتن برنامه های ابتکاری و خلاقانه می توانند جهت انعکاس به سایر مدارس و همکاران با ما مکاتبه نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار