مربی پرورشی آموزش و پرورش فیروزکوه در گفتوگو با پانا:
افرادی که اوقاتفراغت خود را سودمند سپری میکنند، نسبت به دیگران شادتر هستند
فیروزکوه(پانا)- مربی پرورشی آموزش و پرورش فیروزکوه طی کردن مفید اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان را یکی از دغدغههای مهم برای خانوادهها دانست و گفت، افرادی که اوقاتفراغت خود را سودمند سپری میکنند، نسبت به دیگران شادتر هستند.
![افرادی که اوقاتفراغت خود را سودمند سپری میکنند، نسبت به دیگران شادتر هستند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/7e5E0ZUdYfAd/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH_NfgCsUhi1ksAIKXaKdntA,,/IMG_20240720_085634_443.jpg)
سیدهعطیه حسینی، مربی پروشی آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در خصوص اوقات فراغت تابستانی دانشآموزان درگفتوگو با پانا گفت: «پرکردن مفید اوقاتفراغت دانشآموزان در تابستان به یک کار مهم و چالشی برای خانوادهها تبدیل شده است؛ برخی فکر میکنند فراغت برابر با بیکاری است در حالی که اوقات فراغت از جمله زمانهای با ارزش زندگی انسان است.»
وی ادامه داد: «دانشآموزان در ایام فراغت میتوانند به آموختن مهارتهایی که علاقه دارند بپردازند و تجربیات خوبی به دست آورند. اوقاتفراغت زمان خوبی برای مدیریت انرژی زیاد کودکان و نوجوانان در کنار بدست آوردن مهارتها و لذت بردن از چند ماه غیردرسی است؛ ضمن اینکه برنامهریزی اولیه برای انجام اوقاتفراغت بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین شرکت در کلاسهای آموزشی برای دانشآموزان، به خصوص در تابستان ایده جذابی است.»
حسینی بیان کرد: «اما با این حال باید توجه کنید حجم آموزش در زمان محدود تابستان کمتر باشد و جنبه تفریحی و سرگرمی بیشتری داشتهباشد. از جمله این فعالیتها میتوان به آموزش یک مهارت جدید مانند یادگیری یک زبان خارجی، کامپیوتر، رباتیکز و آشنایی با یک مهارت اشاره کرد.»
وی به یادگیری انواع هنرها در اوقات فراغت دانشآموزان اشاره کرد و ادامه داد: «مهارتهای زیادی مثل انواع هنرها، انجام کارهای دستی، نجاری، داستاننویسی، برنامهنویسی، باغبابی یا ساخت وسایل کوچک و غیره وجود دارند که میتوان در اوقاتفراغت تابستان بهجهت رسیدن به برنامه و هدف برای آینده از آنها استفاده کرد.»
این مربی پرورشی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: «افرادی که اوقاتفراغت خود را سودمند و مطلوب سپری میکنند، از نظر اقتصادی بازده خوشایندتری دارند و از لحاظ روحی نسبت به دیگران شادتر هستند؛ خواندن کتابهای غیردرسی یکی دیگر از مفیدترین فعالیتهایی است که میتوان در برنامهریزی برای تابستان گنجاند؛ همچنین در تعطیلات تابستان میتوان فرزندان را مسئولیتپذیر و متعهدتر پرورش داد. خانوادهها میتوانند با سپردن بعضی از مسئولیتهای کوچک به فرزندانشان، آنها را مسئولیتپذیر و متعهد بپرورانند.»
این مربی پرورشیدد خصوص تهدیدات فضای مجازی در ایام فراغت دانشآموزان تصریح کرد:« باید در نظر داشت که فضای حقیقی و مجازی هر دو خطرات خاص خود را دارد که باید در کنار راهنمایی و هدایت خانوادهها، این مهم توسط معلمان نیز برای بچهها بارها و بارها در طول سال تحصیلی تکرار و تعریف شود تا بتوانند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.»
وی در تشریح اقدامات آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه برای تعطیلات دانشآموزان گفت: « در تابستان امسال کلاسهای تابستانه آموزشی و هنری از برنامههای تدوین شده توسط آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه میباشد که زیر نظر کانون پرورش فکری هنری این شهرستان در حال اجرا است .پرکردن مفید اوقاتفراغت و بیکاری دانشآموزان در تابستان به یک کار مهم برای خانوادهها تبدیل شدهاست .»
حسینی افزود:« بعضی فکر میکنند فراغت برابر با بیکاری است در حالی که اوقاتفراغت از جمله زمانهای با ارزش زندگی انسان است. دانشآموزان در ایام فراغت میتوانند به کارهایی که علاقه دارند بپردازند و تجربیات خوبی به دست آورند، ضمن اینکه برنامهریزی اولیه برای انجام اوقاتفراغت بسیار اهمیت دارد، شرکت در کلاسهای آموزشی برای دانشآموزان، به خصوص در تابستان ایده جذابی است.»
این مربی پرورشی آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد:« با این حال باید توجه کنید حجم آموزش در زمان محدود تابستان کمتر بوده و جنبه تفریحی و سرگرمی بیشتری داشتهباشد، در پایان باید گفت فضای حقیقی و مجازی هر دو خطرات خاص خود را دارد که باید در کنار راهنمایی و هدایت خانوادهها، این مهم توسط معلمان نیز برای بچهها بارها و بارها در طول سال تحصیلی تکرار و تعریف شود تا بتوانند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند .»
ارسال دیدگاه