جلسه قطبی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی پنج استان کشور در قزوین

خبرگزاری پانا :جلسه قطبی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی با حضور مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر و معاونین استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و قزوین تشکیل گردید

کد مطلب: ۳۰۸۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،

در این جلسه که با حضور روحی مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید، در خصوص موضوعاتی از قبیل کاهش هزینه ها، افزایش درآمدها و نیز ساماندهی نیروی انسانی گفت و گو و تبادل نظر گردید.

روحی مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی گفت: تشکیل این گونه جلسات موجب بهره مندی از نظرات کارشناسی استان ها شده و در نهایت باعث افزایش بهره وری در حوزه آموزش و پرورش خواهد شد.

وی افزود: ساماندهی نیروها در راستای کاهش هزینه ها از موضوعات قابل توجه در آموزش و پرورش می باشد، همچنین باید در موضوع افزایش درآمدها نیز نگاه کارآمدی داشت .

در ابتدای جلسه سمیعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن خیر مقدم به میهمانان و مسئولین حاضر در جلسه گفت: مباحث کیفی در امور اجرایی باید مد نظر قرار گیرد، کار زیربنایی و اساسی، نیازمند کار کارشناسی و اصولی می باشد.

وی افزود: در جهت کاهش هزینه می توان بسیاری از امور را تجمیع نمود که با توجه به کاهش نیروها و ساماندهی آنها، اثر مثبتی در کاهش هزینه ها خواهد داشت.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد: پیشنهاد می گردد بازخریدی احیاء گردد تا وضعیت برخی از نیروها که متقاضی این موضوع هستند مشخص گردد، بهتر است در خصوص میزان نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش و ساماندهی نیروها نیازسنجی صورت بگیرد، استفاده مطلوب از نیروهای موجود و جذب آنها با توجه به تخصصشان می تواند در کاهش هزینه ها نقش بسزایی داشته باشد.

سمیعی خاطر نشان کرد: برای کاهش هزینه ها می توان از برگزاری همایش ها، طرح هابرنامه های موازی نیز جلوگیری کرد وآنها را کاهش داد.

ایشان تصریح کرد: علاوه بر کاهش هزینه ها، نحوه افزایش درآمدها نیز در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، اجاره اماکن آموزشی در غیر از ساعت رسمی می تواند در زمینه درآمد زایی مؤثر باشد.

گفتنی است کیفیت بخشی به امور و ارائه خدمات مطلوب به حوزه آموزش و پرورش از قبیل فرهنگیان، والدین و دانش آموزان از دیگر مطالب مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار