پانا گزارش می دهد؛

روزی که قلک های مهربانی می شکند تا دلی نشکند

خبرگزاری پانا:این روزها که به پایان سال نزدیک می شویم، چشم کودکان محروم به دستان نوازشگری است که همواره به بهانه ای، محبت را با دیگران تقسیم می کنند.

کد مطلب: ۱۹۵۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا:در آستانه سال نو، قلب های شکسته تنها به عشق کسانی می تپد که آنها را فراموش نمی کنند، نگاه ها به مردمی است که مهر و محبت از آنها جاری است، عشق به همه خوبی ها در وجودشان موج می زند و شادی ها را تقسیم می کنند.

اگر در گوشه و کنار شهرمان کودکانی یتیم و بی سرپرست وجود دارند که مهربانی را می جویند،در عوض کسانی هستند که دل مهربانشان تاب گریه کودکان را ندارند و بخشی از اندوخته ماهانه و یا سالانه خود را به صندوق های مهربانی می ریزند تا دل کودکان غمگین بهاری شود.

بذل و بخشش فقط رسم بزرگترها نیست، کودکان شهر و دیارمان هم دلشان پیش بچه های یتیم است، آنها اندوخته های اندک خود را در قلک ها می ریزند تا کوهی از بخشش و مهربانی بیافرینند.

آنها نیکوکاری و کریم بودن را تمرین می کنند و جوانه وجودشان را با عطر مهربانی پرورش می دهند تا شاید فردا و فرداهای دیگر کودکی بی سرپرست یا مسکین در گوشه شهر و دیار شان نگریند.

بلکه همه کودکان ایران خندان و شاداب و با لباس های رنگارنگ نوروز باستانی را به جشن بشینند و بخوانند ما گلهای خندانیم، فرزندان ایرانیم، ما سرزمین خود را مانند جان می دانیم ، آباد باش ای ایران، آزاد باش ای ایران، از ما فرزندان خود دلشاد باش ای ایران.

و اینک جشن نیکوکاری در پیش است و زمان آن فرا رسیده تا غم از رخسار کودکان بینوا، مادران بیمار و پدران تنگدست بزداییم .

امروز14 اسفند روز احسان و نیکوکاری و آغاز هفته نیکوکاری است ، هرچند می توان در تمام سال به نیازمندان کمک کرد اما این هفته فرصتی است تا همه با هم لباس نو بر تن کودکان و نیازمندان شهر و دیارمان بپوشانیم ، آذوقه و مواد غذایی آنها را تامین کنیم و نگذاریم عید را با لباس های کهنه و پاره به نظاره بنشینند.

اگرچه خودمان هم آنطور که باید و شاید درآمد خوبی در طول سال نداشته ایم اما به برکت سلامتی که خداوند به ما ارزانی داشته با همان نیم اندوخته همنوعان نیازمندمان را دستگیری کنیم.

حلاوت و شیرینی عید زمانی است که مسکین و غنی در کنار سفره های هفت سین سال جدید را با شادمانی آغاز کنند و هیچ کس به خاطر فقر و نداری حتی از نشستن پای این سفره محروم نشود.



آری امروز کودکان این مراسم قلک به دست پای صندوق های نیکوکاری می روند تا کودکان نیازمند سال نو را با خاطره ای شیرین و در کنار سفره هفت سین اغاز کنند.

خبرنگار:فرزانه فاضلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار