واکنش ایران به بیانیه مشترک نخست‌وزیران استرالیا، نیوزیلند و کانادا علیه تهران

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رویکرد دوگانه استرالیا، نیوزیلند و کانادا در بیانیه مشترک صادره خود نسبت به حمله هوایی سابق رژیم اسرائیل به مقرّ دیپلماتیک کشورمان و همزمان محکومیت اِعمال حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع علیه متجاوز وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ایران به بیانیه مشترک نخست‌وزیران استرالیا، نیوزیلند و کانادا علیه تهران

ناصر کنعانی تصریح کرد: رویکرد دوگانه برخی کشورها از جمله این سه کشور در انتخاب گزینشی هنجارهای بین‌المللی و جانبداری اسف‌بار این کشورها از رژیم آپارتاید صهیونیستی نه تنها کمکی به کاهش تنش در منطقه نمی‌کند بلکه موجب تشویق متجاوز و تشدید اقدامات وحشیانه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شده است.

کنعانی افزود: اتهام بی پایه و اساس نخست وزیران استرالیا نیوزیلند و کانادا در حالی مطرح شده است که این کشورها با تأمین تسلیحات رژیم صهیونیستی، شریک جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین هستند.

وی ادامه داد: آنها همچنین با حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین و نادیده گرفتن حق تاریخی و مشروع مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود، موجب تضعیف ثبات و امنیت در منطقه شده اند. علاوه بر این، آنها سوابق سیاه دیگری در منطقه نظیر مشارکت مستقیم و غیرمستقیم در جنگهای تجاوزکارانه خونین علیه عراق و افغانستان دارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، در صیانت از امنیت ملی و حفاظت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور، مقتدرانه عمل خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار