وزیر پیشنهادی نفت برای دست یابی بازارهای از دست رفته نفت شتاب کند

خبرگزاری پانا : موسی الرضا ثروتی با بیان این که زنگنه هرچه زودتر باید مذاکرات خود با مشتریان قبلی و از دست رفته نفت را شروع کند، گفت: همزمان با بازگشت به مسیر قبلی صادرات نفت و مایعات گازی، وزیر نفت پیشنهادی نباید از ارزش افزوده ای که در بحث توسعه پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی وجود دارد غافل شود.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت ، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی زنگنه را فردی با تجربه در صنعت نفت، انقلابی و ولایتی دانست و گفت: وزیر پیشنهادی نفت فردی آشنا به روشهای راهبردی و تعاملی با جهان است و نگاه اکثریت مجلس نسبت به ایشان مثبت است.

وی با یادآوری این که صادرات نفت ایران از ٢,٧ میلیون بشکه در روز امروز به ١.٣ میلیون بشکه کاهش یافته است، گفت: مجلس قصد دارد با دادن رای مثبت بالا به وزیر پیشنهادی ایشان را برای اصلاح مراودات تجاری با خارج با انگیزه بیشتر به وزارت نفت بفرستد.

ثروتی با بیان این که صنعت نفت هرچه زودتر باید مذاکرات خود با مشتریان قبلی و از دست رفته نفت خود را شروع کند، گفت: همزمان با بازگشت به مسیر قبلی صادرات نفت و مایعات گازی نباید وزیر نفت از ارزش افزوده ای که در بحث توسعه پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی وجود دارد غافل باشد.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و چالش های کنونی موجود بر سر راه کشتی های صادراتی نفت و محصولات جانبی ایران تاکید کرد: ایران مرزهای خشکی زیادی دارد که می تواند از آنها برای صادرات خود به همسایگانش استفاده کند.

ثروتی خطاب به وزیر پیشنهادی نفت تاکید کرد: بهتر است برای توسعه فضا و سبد صادراتی نفت و گاز کشور کار گروهی متشکل از کارشناسان وزارت نفت و صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا نیازها و روشهای صادراتی به کشورهای همسایه را شناسایی کنند.

وی اولویت نخست را مذاکره با کشورهای مصرف کننده نفت و گاز برای صادرات اعلام کرد و گفت: در صورتی که این مذاکرات جواب ندهد نیز ایران چیزی را از دست نمی دهد چرا که می توانیم با توسعه پالایشگاه ها مواد خام صادراتی را به صورت فرآورده های نفتی و گازی وارد بازار کنیم.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که یکی از تاکید های وزیر پیشنهادی نفت راه اندازی بورس نفت به شکل واقعی است، گفت: هم اکنون تجار ایرانی می توانند با فعالیت در این بورس به جای پول برای خرید کالای خارجی، نفت خام و سایر محصولات جانبی آن را بدهند، وانگهی این روش می تواند در دور زدن تحریم های صادرات نفت نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

ثروتی اظهار داشت: در شرایط کنونی صنعت نفت نیاز است در سبد صادراتی کشور برای بدست آوردن ارز تنوع ایجاد شود، به عنوان مثال می توان با توسعه نیروگاه های برقی و تکیه بر منابع گازی کشور نیاز برق کشورهای همسایه به خصوص در جنوب را تامین کنیم.

وی سرمایه گذاری های صورت گرفته در صنعت نفت طی سال های گذشته را پاسخگوی نیاز این صنعت ندانست و گفت: یکی از اولویت های مهندس زنگنه در این صنعت می بایست جذب منابع مالی باشد.


نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی نفت در روز چهار شنبه از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت، گفت: مهندس زنگنه یکی از سربازان ولایت است و به خوبی توانست ابهامات نمایندگان در مورد خود را در جلسات مشترک رفع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار