رییس پلیس راهور تهران بزرگ:

3 تخلف حادثه‌ساز باعث ممنوعیت فعالیت رانندگان سرویس مدارس می‌شود

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت رانندگانی که می‌خواهند سرویس مدارس شوند، باید سه سال از مدت زمان گواهینامه آن‌ها گذشته باشد و اگر سه بار تخلف حادثه‌ساز داشته باشند با ممنوعیت فعالیت مواجه خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
3 تخلف حادثه‌ساز باعث ممنوعیت فعالیت رانندگان سرویس مدارس می‌شود

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ در محل پلیس راهور تهران برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۴.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت‌ پلاک شده در شهر تهران وجود دارد که سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه نیز به این آمار اضافه می‌شود‌. در واقع نزدیک به ۳۰ درصد موتورسیکلت‌های کشور در تهران تردد می‌کنند.

رئبس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۴ ماه روی طرح نظم بخشی به رفتار ترافیکی موتورسیکلت سواران کار(طرح ۱۰) شده است، گفت: این طرح تا ساماندهی تمامی موتورسیکلت‌ها اجرا خواهد شد و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت در بسیاری از موارد فکر می‌کنند ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیستند، گفت: طی ۵ سال گذشته، ۴۱ درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است و یکی از اهداف پلیس در طرح ۱۰ کاهش تصادفات فوتی، انضباط بخشی ترافیک، کاهش آلودگی هوا و مسائلی از این قبیل است.

سرهنگ موسوی‌پور با تاکید بر اینکه کفی‌ها را نمی‌توان از تقاطع‌ها حذف کرد، بیان کرد: اکنون به دنبال این هستیم که رانندگان موتورسیکلت‌ به صورت آنلاین کنترل شوند اما هنوز به یک راهکار قطعی نرسیده‌ایم، امید است تولیدکنندگان موتورسیکلت با طراحی یک چیپ که مثلا داخل پلاک قرار می‌گیرد، درخصوص رصد برخط موتورسواران به ما کمک کنند و ما نیز بتوانیم رفتار ترافیکی آن‌ها را کنترل کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر که طی چهارماه گذشته، ۳۹ هزار و ۶۴۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف ساعتی شده‌‌اند، عنوان کرد: همچنین ۷۱۵ هزار و ۱۷۸ موتورسیکلت نیز جریمه شده‌اند و ۳ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز با کفی‌ به پارکینگ منتقل شده‌اند. از ابتدای سال تاکنون نیز، ۵۹ هزار و ۸۵۱ دستگاه موتورسیکلت هم رفع اثر پوشش پلاک شده‌اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرهنگسازی ترافیکی و بحث سلامت موتورسیکلت سواران اظهار کرد: ادارات بیمه، شرکت‌های بخش خصوصی و خیرینی که در ایستگاه‌های صلواتی مسیر پیاده‌روی جاماندگان حضور دارند، بهتر است کلاه ایمنی استاندارد هدیه بدهند.

سرهنگ موسوی‌پور درباره سامانه سپند و بحث سرویس مدارس گفت: برابر مقررات، مسئول اجرای این سامانه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند. دانش‌آموزان باید در این سامانه ثبت نام کرده و تا پایان شهریور باید برچسب به سرویس مدارس از سوی شهرداری داده شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگانی که می‌خواهند سرویس مدارس شوند باید سه سال از مدت زمان گواهینامه آن‌ها گذشته باشد و اگر سه بار تخلف حادثه‌ساز داشته باشند با ممنوعیت فعالیت مواجه خواهند شد. همچنین در سرویس مدارس نباید بیش از ۴ نفر حضور داشته باشند. تاکنون ۱۴۸ شرکت شناسایی و ۲۷ هزار دانش آموز در این سامانه برای استفاده از سرویس مدارس ثبت نام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار