رصد جاده‌های منتهی به مرزهای اربعین با پهپاد

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا از استفاده از پهپاد برای رصد ترافیک جاده‌های منتهی به مرزهای اربعین خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رصد جاده‌های منتهی به مرزهای اربعین با پهپاد

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به نظارت پلیس بر جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین اظهار کرد:‌ پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به اجرای طرح‌های نوین برای مدیریت هوشمندانه ترافیک در مرزهای زمینی کشور کرده و در همین راستا از تمامی توان و امکانات موجود برای نظارت دقیق بر جریان ترافیک و همچنین رصد برخط ظرفیت پارکینگ‌ها برای حفظ ایمنی خودروهای پارک شده بهره می‌برد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ترافیکی در ایام اربعین، مدیریت پارکینگ‌هاست، برای رفع این چالش، پلیس راهور اقدامات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. از جمله این اقدامات می‌توان به نصب دوربین‌های مداربسته با قابلیت تشخیص پلاک در ورودی و خروجی پارکینگ‌ها، استفاده از پهپاد برای نظارت بر ظرفیت پارکینگ‌ها و شناسایی خودروهای رها شده اشاره کرد. همچنین گشت‌های موتوری برای کنترل مداوم پارکینگ‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر آن گشت‌های انتظامی نیز در پارکینگ‌ها حضور دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره وضعیت پارکینگ‌ها در مهران نیز گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز مهران هنوز خالی است و تکمیل نشده است.

حسینی در مورد وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی نیز اظهار کرد:‌ پهپادها نقش بسیار مهمی در نظارت بر ترافیک، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، کنترل پارکینگ‌ها و هدایت خودروهای امدادی ایفا می‌کنند، در همین راستا نیز با استفاده از پهپادها، می‌توانیم به صورت لحظه‌ای از وضعیت ترافیک در مناطق مختلف مطلع شده و در صورت نیاز، اقدامات لازم را اتخاذ کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پلیس راهور از پهپادها برای رصد پایانه‌های مرزی استفاده می‌کند، گفت: ایجاد مسیرهای ویژه برای ورود و خروج خودروها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی کافی و هدایت رانندگان توسط نیروهای پلیس راهور، از جمله اقداماتی است که برای روان‌سازی ترافیک در اطراف پارکینگ‌ها انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار