یک استاد دانشگاه علوم قضایی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

خالق بسیاری از گروهک‌های تروریستی، غربی‌ها هستند

تهران (پانا) - یک استاد دانشگاه علوم قضایی گفت عامل تشکیل داعش در منطقه خاورمیانه آمریکایی‌ها بودند و شکی در این موضوع نیست و خالق بسیاری از گروه‌های افراطی، غربی‌ها هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خالق بسیاری از گروهک‌های تروریستی، غربی‌ها هستند

امیر بی‌پروا در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «گروه‌های تروریستی یا گروه‌‌های افراطی مانند داعش در زمان جنگ سرد توسط خود آمریکایی‌ها برای مقابله با شوروی ایجاد شدند و اساسا غربی‌ها خالق گروهک‌های تروریستی بودند.»

وی ادامه داد: «تشکیل داعش ناشی از برنامه‌ها و سیاست‌های ایالات متحده آمریکا بود؛ انواع و اقسام گروه‌های افراطی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت حمایت آمریکایی‌ها در خاورمیانه رشد کردند. این گروه‌ها مروج ترور، وحشت و اسلام آمریکایی هستند و سعی در به ثمر رساندن اهداف خاص آمریکایی‌ها دارند و قطعا اگر حمایت آمریکایی‌ها نبود این گروهک‌ها نمی‌توانستند در قاره آسیا و منطقه خاورمیانه رشد کنند.»

بی‌پروا بیان کرد: «آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود از این گروهک‌ها به عنوان‌ ابزار در سطح منطقه برای منافع خود استفاده می‌کنند.»

وی افزود: «مثلا زمانی که داعش در عراق بود، نفت عراق توسط این گروه در بازار سیاه فروخته می‌شد.»

استاد دانشگاه علوم قضایی بیان کرد: «صددرصد عامل تشکیل داعش در منطقه خاورمیانه آمریکایی‌ها بودند و شکی در این موضوع نیست. داعش در زمان اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا در عراق رشد کرد و امنیت منطقه را بر هم زد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار